I love all things around me especially you, you and you coz we must treasure them before they are gone

click me!

Monday, January 17, 2011

Selamat Hari Lahir MIL!!!

sabtu, 16 Januari adalah hari jadi MIL. Al pun sibuk la nak membeli kek. nak kek yg mahal lak tu. lantak die la. aku tukang makan je.

so pagi tu, kitorg sibuk la merancang. pagi2 lagi MIL dah ke skola sebab ada aktiviti kokurikulum kot. entah. aku pun x pasti.

aku dan Al pun lepak2 lagi la sebab awal lagi kan. beli sarapan la, beli barang2 la. sekali dapat call dari MIL. die dah kat rumah. suruh beli lauk. adehhh....x sempat nak beli kek.

kitorg ni berkejar la balik rumah sebab konon nye lepas balik dari skola, MIL nak melawat fuang kat hospital n aku dan Al la yg kena menghantar. tetiba bila kitorg sampai rumah je, MIL cakap fuang dah keluar hospital. pulakkkk....

jadi nye.....lepas je bagi lauk pada MIL, kitorg pun keluar balik. misi adalah mencari kek yg sangat sedap + mahal + sebab Al ngidam nak makan macam besday die lak.



ini la kek nye....kek Coklat Strawberry



Al cakap, ini la 1st time diorg adik-beradik belikan mak kek harijadi. kira aku bertuah la tiap2 tahun pun bila nak kek, mak mesti belikan. mak nak kek! tetiba. hehehe...

masa dah beli kek tu, konon nak suprise kan MIL la kan. sbb bila kitorg balik dari beli kek, MIL keluar gi ngajar ngaji lak. kuat keje tol la my mother in-law nih.

so bila dengar je bunyi kereta MIL kat luar, kitorg pun sibuk la pasang lilin semua. aku pun siap angkat kek tu dan sembunyi belakang pintu. boleh lak MIL menyapa org rumah sebelah menyebelah. lama lak tu. aku dah gegel2 lutut dah pegang kek yg maha berat tu. nasib baik sempat passing kat Al lak. ceh dah cam bola lak. hehehe

tapi bila MIL masuk je rumah.....die memang terperanjat la. suka tengok muka MIL masa tu. cam budak kecik dapat makan kek sedap. eh memang sedap pun kek tu. Al yg xtau malu siap makan 2 keping besar. poyo tol. sebenarnya....aku pun sama. hehehehehe






p/s : moga MIL di panjangkan umur dan di murahkan rezeki. Amin~

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...