I love all things around me especially you, you and you coz we must treasure them before they are gone

click me!

Thursday, May 9, 2013

Bau pelik

malam tadi sebelum tido Nia buat perangai. kejap nangis, kejap minta dukung. pastu main2 makanan. bila aku amik, die nangis. bila bagi die main2 lak. Al balik keje elok pulak die. boleh duduk diam2 makan dgn Al.

org kata bila anak kita akan dapat adik, biasa nya perangai akan jadi camtu. buat perangai n amukan. yela, lepas ni mesti kita akan kurang perhatian kat die. tapi yg aku pelik nya, Nia ni jenis suka baby. pantang nampak budak2 sibuk je die nak tegur.

x lama lepas tu die membuang lak. jenis yg sampai basah seluar baju semua. aku dah cam pelik. die makan apa tadi ek? agknya ada benda yg dia makan kat rumah pengasuh tu kot. so aku cuci2 semua, tukarkan lampin die. sampai kat toto pun kena ok. setel terus tido.

dalam kol 2.30 pagi tadi aku terbangun sbb nak gi toilet. pastu terbau bau busuk giler. eh xkan la pampers Nia yg tadi tu bau sampai ke tilam? rasanya aku dah spray air freshener tadi. cek2 kat Nia, rupanya die membuang lagi. dan basah juga seluar baju die. yg Al lak tetiba je terbangun cam buat muka pelik2.


'nape awak?'

'saya mimpi bau tahi kambing'

'Nia berak la.'

'ye ke? terkejut saya tadi tido tetiba ada tahi kambing'



hahahahaha sesuka hati je kan laki aku ni. tapi muka die serius cam tgh cari ada tahi kambing x.

anyway, aku bawak la Nia gi toilet cuci semua. pastu perut die cam kembung. bagi la minum ubat sikit n gosok2 vics kat perut die. pastu Al gi keje. sbelum pegi tu die suruh aku bawak Nia gi klinik.

tadi hantar Nia kat rumah pengasuh n dah pesan kat die kalau Nia cirs birs lagi terus call sbb aku nak bawak gi klinik. so tadi aku gi tgk Nia. elok je die. membuang pun sikit je. maybe semalam je perut die meragam kot. tgk la petang nanti camne. kalau ok, xyah gi klinik kot.





p/s : dah mula malas keje. huhuhuu.....lama lagi nak cuti ni. baby....baby...baby...ohhh.....






No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...