I love all things around me especially you, you and you coz we must treasure them before they are gone

click me!

Monday, May 13, 2013

Selamat hari isnin

kat entry lepas aku ada cakap kan yg Nia kena cirs birs. so masa ari jumaat tu aku terpaksa EL sbb bila Nia dah cirs tu, die kena nappy rash lak. agak teruk gak la sbb bila aku nak cuci or mandikan die, Nia siap nangis2 xnak. aku ingatkan die mengada2 sbb slalu kalau ajak mandi die laju je tapi masa tu leh lak nangis kan. siap mandi bila tgk dah merah menyala macam udang karang tu.

rasa nak nangis aku tengok die. Al kata xyah pakaikan diapers. pakai lampin je. owh aku pakai cream diaper rash yg aku beli kat Cosway. tapi so far kalau Nia gatal2 pun aku pakai kan cream ni. die cam lambat sikit baik sbb organic kan tapi bagus untuk kulit. nanti kulit ko jadi lembut je.

anyway, hari itu aku telah menjadi surirumah. Nia ok je. main cam biasa cuma makan x selera. mungkin sbb perut die x ok lagi kot. mama die yg dah cam zombie. yela sbb pakai lampin kain tu kan cepat basah. so bila Nia buang je, aku cepat2 basuh. nasib x lekat bau kat aku.

dah petang sikit baru Nia ok. dah boleh pakai diapers. so packing2 barang terus gerak rumah mak. yela, ada org tu nak bercuti xnak bawak kita kan. nanti rindu lak dgn cucu. sebenarnya mak n akak nak gi holiday. Adik n Ai pun ikut skali. mak buyung je x ikut sbb Al keje. huhuhu cian kan....

so malam tu tido rumah mak. sabtu petang gerak balik rumah sbb nak tunggu Al balik keje. lupa lak ada jiran aku buat kenduri kawin. jalan nak ke rumah aku dah kena sekat. terpaksa la lepak kat ofis. hahaha sesuka hati je aku ni kan. nasib baik Nia x cirs birs lagi. bagi die pensel n kertas terus die senyap.

pastu malamnye tido rumah MIL. ahad lak teman Al gunting rambut n jalan2 shopping lite2 sbb gaji lom masuk. sekarng dah x gi salon dah sbb rasanya yg slalu gunting rambut die tu dah berenti kot. entah la.

so yeah. tu la weekend aku yg membosankan ini. owh ari ni rasa cam lama x masuk ofis. poyo. padahal cuti 3 ari je. hehehehe







p/s : dah mula malas masak. ada org leh masakkan x? xnak makan kat kedai. gedik nya. sila lempang. hihihihi




No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...