I love all things around me especially you, you and you coz we must treasure them before they are gone

click me!

Friday, October 25, 2013

Berjaya buat Rendang Tok yg sedap

masa raya korban ari tu FIL bagi kitorg daging korban. dah berapa lama dah tu kan. dah la fridge aku kecik je. nak beli bahan basah lain dah x muat dah. so nak xnak kena masak gak. tetiba semalam gigih aku mengoogle resepi rendang. balik je keje terus beli bahan2 n terus masak.









masa dah masukkan bahan2 semua tetiba rasa cam x konfiden lak. yela resepi tertinggal kat ofis. ni pun aku main hentam je apa yg aku ingat. so aku pun call mak. rendang yg aku buat ni rendang tok. x sama dgn resepi mak. jadi mari la redha ye. tunggu rendang dah masak baru tau jadi ke x.









makan dgn nasi panas yaww...

bismillahhhh......makan je terus macam pergh! betul ke aku yg masak ni? pulak tu Nia bangun tido terus nak makan. bagi nasi dgn ayam die makan ayam nye je pastu mintak pinggan aku.

'nak ayam'

x kira la tu daging ke ikan ke udang ke semua die panggil ayam. lantak ko la nak. aku pun suap kat die. aku bagi die rencah dgn nasi jela. daging die x reti makan. dah la aku amik nasi sikit eh x pasal2 die lak makan lebih. aku makan berapa suap je. bangga jap dah berjaya masak rendang. hehehehe

pagi tadi boleh aku lambat kejutkan Al bangun gi keje. ni semua sbb penat masak rendang la ni. hahahaha

next.....kuah kacang lak....






1 comment:

mawarbiru said...

macam masak rendang 10 kilo je gayanya..hehehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...