I love all things around me especially you, you and you coz we must treasure them before they are gone

click me!

Thursday, October 31, 2013

Cuba buat........ kuah kacang

semalam buat sarapan nasi goreng pastu terfikir tgh ari xkan makan nasi goreng gak? jadi mari la buat lontong dgn sambal kacang.

lontong tu memang dah biasa buat tapi nape tah semalam buat kuah lodeh nya macam cair sangat. kuah kacang lagi la kan.....memang fail. padahal dah guna resepi lain pun x jadi gak. naik stress aku sampaikan Nia n Ari pun kena marah. Al geleng kepala je tgk bini die sorg ni. mcam hape tah. so semalam gi keje dgn rasa bengang sesangat.

ye, sangat bengang sbb konon nak masak sedap2 tapi x menjadi lak. ngadu kat ofismate tetiba pling! hahaha dah macam cerita magik daa....ada akak ofis tu cerita la kalau buat sambal kacang kena letak ini, letak itu. balik rumah je terus sambung alter apa patut.

beli bahan2 yg kurang n terus jadi yaw!

nak tau kenapa kuah lodeh x jadi? sbb santan nye cair. bukan salah saya ye. aku beli memang dah siap perah. maksudnya, penjual tu saje tambah air. konon nye nak untung la.hishhhh hishhhh (tetiba rasa berapi lak.... urut dada.....urut dada).

anyway, sambal kacang pun sukses. thanks kak lin! resepi die memang best. cuma aku terletak lada kering banyak so agak pedas sikit. mlm nye Al balik keje terus je mintak lontong. masa ni dah neves tahap gaban dah. ye, jgn xtau dlm banyak2 pengkritik, aku paling neves dgr kritikan dari abe bucuk aku ni. padahal die slalu ok je. aku je yg slalu emo kalau die kutuk lelebih. so tunggu.....and.....


'macam ni baru la lontong dgn sambal kacang. yg pagi tadi tu macam apa tah rasa.'


yes! rasa hepi giler macam kan menang loteri dah. hahahaha

pagi tadi sarapan lontong lagi.


'awk, dah 3 ari kita makan lontong. dah naik muak saya'


eh, bukan baru 2 ari ke? suka over tau laki aku ni. hishhhh........





tgh ari tadi makan lontong lagi. tapi makan sikit jela. last kopek punye.




tadi bawak gi ofis kuah kacang tu. semua kata ok. cuma pedas sikit. yes, dah dapat resepi sambal kacang yg best. hihihihi.....





No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...