I love all things around me especially you, you and you coz we must treasure them before they are gone

click me!

Monday, October 28, 2013

Hantar pengantin

ari sabtu lepas lepak rumah mak je. xde gi mana2 pun sbb Al keje pastu malam nye die ada lawan boling. ye laki aku tu ada je aktiviti die. aku je asyik lepak rumah. paling bosan aku tgk Nia, Nia tgk aku, aku tgk Ari pastu Ari mintak susu. begitu la kekdah nya.

ari Ahad lak kitorg menghantar pengantin kat Simpang Renggam. sepupu aku yg kawin. mak n akak naik dgn aku skali. dah la kitorg sampai tempat pengantin dekat kol 3. nak tunggu diorg sanding la amik gambar la. pastu ada pakcik ni buat silat rimau ke apa tah. takut lak aku tgk. pastu diorg masuk rumah ikut pengantin bersanding kot aku dgn Al dah bantai makan dulu. yela sarapan kol 10 kot. perut dah memanggil mintak isi.

bila pengantin klua nak makan beradap, mak n akak join dgn sedara aku yg lain. aku n Al kan dah makan dulu so kitorg lepak kat meja jela. ngam2 diorg habis makan, hujan pulak. angin pun kuat semacam. nak xnak kena la berteduh dlm rumah. kalau x kitorg nak amik gambar dgn pengantin tapi diorg gi tukar baju lak. malas la nak tunggu sbb masa tu dah asar kan. so kitorg balik je dulu. sedara aku yg lain tunggu kot sbb masa tu pun hujan dah renyai2. owh gambar dlm hp Al. yela hp aku kan x canggih. nanti la bila dah transfer pic aku upload sini ek.

owh kan ari tu Ari n Nia selesema kan. ni diorg dah baik, aku lak yg cam nak selesema. kepala dah pening2 lalat dah ni.






p/s : masa jumaat tu aku cuba buat kuah kacang tetiba jadi kuah pecal lak. hmm salah amik resepi la ni. nak cuba cari resepi lain la.






No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...