I love all things around me especially you, you and you coz we must treasure them before they are gone

click me!

Thursday, November 21, 2013

Shopping macam hape tah

minggu ni kan aku keje shift petang, Al lak shift pagi. so semalam masa break, aku ajak la Al gi beli barang dapur sbb banyak barang kering dah putus.

gi Giant je pun sbb kalau gi Aeon kat situ kan barang cam mahal sikit so ke Giant la kita. padahal aku dah buat list barang dah tapi kalau dah pegi dgn Al, haishhh malas nak cakap la. die punye beli tu macam dah lama giler x beli barang. ko bayangkan la. ada offer tuk biskut. aku amik la satu. eh x....die suruh amik 2. sbb die kata dah alang2 murah, x salah kalau beli lebih. masalah nye, biskut je dah 3 jenis. air tin la, pastu ada barang apa lagi tah die beli.

dekat rm200 jugak la habis. nasib baik die yg bayar n pampers aku dah awal2 beli. kalau x, mau dekat rm300 habis kot. itu cuma makanan kering yg basic je tau. kalau barang basah, memang biasa die bagi kat aku je. die bukan tau beli ikan ke sayur ke. ari tu aku suruh beli bayam, sampai rumah jadi sawi lak. boleh?

tapi tula. bila lagi nak dapat jalan berdua. dgn dah ada anak 2 ni memang susah la nak gi date. owh masa selasa ari tu anniversary kitorg. cam x caye je dah 3 tahun. bercinta 5 tahun. so dah 8 tahun la kenal ek? lama nye......

anyway, masa tu aku saje la balik awal. ingat nak ajak Al gi tgk wayang ke sebelum amik budak2. tapi masa tu Al penat kenduri ari tu x habis lagi. so lepak rumah jela. Al tanya hadiah anniversary aku nak apa. aku xtau nk jawab apa. kalau nak bahagia selamanya boleh x? hihihihii....... (lari2 sorok belakang lemari)

aku ada belikan Al baju tapi baju tu custom made. minggu depan baru dapat kot. kita tgk nanti reaksi die camne yek. eh lupa la. aku ada beli shawl tapi cod. so kena tunggu kawan aku tu free baru leh dapat. bila tu xtau la. bz bebeno minah tu. tu kira hadiah anny ke? cam murah sangat je. eh ari tu dah dapat kasut la. hehehehe lupa lak.

hmmm....semalam Al ada tunjuk kan aku pamplet rumah. kitorg ni memang tgh usha rumah. rumah yg ada ni kan kecik. kitorg ni dah bukan berdua. barang pun dah banyak. tapi tu la. aku suka rumah ni. sbb dekat dgn tempat keje. masa break boleh je lepak rumah. t kalau dah ada rumah yg selesa sikit tapi jauh camne ek?

masih serba salah. x pun kitorg lepak rumah baru masa weekends je. rumah yg sekarang ni masa weekdays. so xde la beban sangat nak hantar budak2 gi pengasuh pastu nak gi keje x la lambat kan? anyway, nak kena cari rumah dulu. bila tu xtau la.

eh tadi bukan cerita pasal Al giler shopping ke? tetiba ke lain lak. hahahaha cam x biasa lak.







p/s : nak balik rumah jap. hehehehe






No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...