I love all things around me especially you, you and you coz we must treasure them before they are gone

click me!

Friday, January 3, 2014

5 Hari 4 malam

ok sekarang baru ada mood nak update pasal cuti. aku gerak dari JB ari jumaat 20 dis. kitorg gi dgn MIL, SIL aku Ain n Yani. yg lain2 x ikut. plan asal adalah nak pegi Golden Palm Beach resort.




macam best kan?
harga pun best. beribu untuk satu bilik je. lagi la tgh peak season. so kasi kensel kitorg booking chalet biasa je tapi kat Bagan Lalang jugak la. x dapat duduk hotel best, dapat mandi dekat pantai situ pun jadi la kan. sampai pun dah malam so x sempat nak pusing2 tgk keliling.

pagi2 lagi kitorg dah siap2 sbb kononnye nak gi kenduri kawin kawan Al tapi harammmm....so 2nd day menghabiskan masa pusing2 makan angin jela. pantai Bagan lalng pun macam xde apa. macam banyak tempat makan je. xde apa yg menarik pun. dah la aku booking chalet 2 hari kat situ. so 3rd day baru ada aktiviti.

pagi ahad tu, kitorg decide nak mandi kat PD jela. aktiviti pun banyak. so kemas apa patut, checkout n terus gerak gi PD. x jauh pun. dlm 45minit camtu dah sampai PD. sampai awal dlm kol 9 camtu tapi dah ada org. rasanya diorg camping kat situ kot sbb ada kawasan camping. kitorg semua gi mandi kecuali Ari n MIL.

Nia masa mula2 tu die macam takut tapi lama2 die suka lak. Al siap belikan pelampung Tom n Jerry lagi untuk Nia. pastu kitorg ramai2 naik Banana Boat. sorg rm15 je. pemandu bot akan bawak ko psing sampai tgh laut. kalau nak amik gambar pun boleh suruh die amikkan tapi tula aku x bawak hp. ada pun Yani jela. tu pun aku x transfer gambar lagi dari die. owh kalau nak gi jauh lagi kena la bayar lebih.

lama gak la kitorg kat situ. siap makan n kemas2 kitorg gi Muzium Tentera Darat lak. masuk sini free je n dekat je dari PD. x sampai 30minit dah sampai.



poyo x Nia?



suka Nia naik jip tu sampai xnak turun. owh sebelum tu kitorg ada gi jambatan gantung. dekat muzium ni gak. kat situ ada jenis2 khemah, pastu ada jenis2 pokok la. masa naik jambatan gantung tu bertiga aku, MIL dgn Ain. boleh lak Nia pun ikut. die yg paling depan lak tu. nak naik tu ada banyak tangga. Nia suka la naik tangga ni tapi bila sampai kat tengah2 jambatan tu, die jerit2 nak turun. sbb jambatan tu kan bergoyang2. siap pegang kaki aku takut nak gerak. yg MIL nampak Nia jerit2, die terus patah balik. aku nak patah balik memang xleh sbb aku paling depan kan. Nia lak depan aku.

nak dukung Nia memang xleh sbb aku rasa x balance. so nak xnak terpaksa heret Nia sampai hujung. dah la jambatan tu panjanggggg. nasib baik yg last tu ok sikit. Nia pun ok. pastu bila aku ajak lagi naik, tau pulak takut. tadi masa memula die yg laju kan. hahahaha

pastu kitorg gerak ke Melaka lak. tu sambung next entry.




No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...