I love all things around me especially you, you and you coz we must treasure them before they are gone

click me!

Wednesday, February 4, 2015

Ari kena chicki pop pop

lama x update blog. cam biasa la alasan bz. tapi memang betul pun. pulak tu weekend memang x kemana sbb Ari kena chickenpox! so nak xnak kena la kuarantin kan budak tu kat rumah.

Ari stat kena ari sabtu kot. masa tu gi rumah MIL. pastu Al perasan kat kaki Ari ada biji2 kecik. n confirm chickenpox sbb esoknye terus naik sampai penuh kaki n tangan die. yg pelik nye, kat badan ada 2 biji je. kat muka pun sama. so muka masih comel. hehehe x macam Nia dulu kena kat dahi. besar lak tu. sampai sekarang ada parut.

so semalam aku dah semangat la nak masuk keje. skali cuti Thaipusam daa. aku siap cek emel nak confirm kan cuti. bukan semangat sangat nak keje pun tapi masalah nye keje menimbun ok. jadi semalam pun lepak rumah je. ada la klua kejap beli groceries n gi makan. tu pun kejap je.

Ari dah ok dah. ari2 kitorg bagi die minum air kelapa. pastu yg aku perasan, biji2 kat badan die cepat kecut. x macam Nia dulu. mungkin sbb aku mandikan Ari dgn air garam kot. bukan garam biasa k tapi epsom salt. korg leh google khasiat epsom salt ni. Nia dulu langsung x mandi. hahaha yela masa tu cetek ilmu. sekarang ni sejak dah masuk grup mak2 dah makin senang.

malam tadi Nia lak kena sakit mata. melekat2 mata dgn tahi mata. so malam tadi dah pakaikan die garlic sock n letak madu kat mata. so far pagi tadi mata die dah x bengkak dah. alhmdulillah.

eh dah la. aku nak sambung keje ni. esok dah ari kamis. target keje x mencapai lagi ni. huhuhuhu.....

nah aku belanja gambar budak sakit yg x macam sakit. main je keje nye.










masa ni baru kol 8 pagi ok dah ajak main.
Nia kol 10 baru bangun. hehehehebeza giler budak 2 org ni.









masa ni main konon2 nak g keje. siap cium tangan aku. layanssss.....







p/s : hati rasa tenang. xtau kenapa. hmmm.....





No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...