I love all things around me especially you, you and you coz we must treasure them before they are gone

click me!

Tuesday, April 28, 2015

Minggu yg biasa2 dan budak2 demam

hai!

lama x sembang sini kan. ari ni baru masuk keje. 2 hari EL sbb Ari demam. budak tu kalau demam.....adoyai aku ingatkan Al je yg jenis manja lebih. rupa2 nye Ari lagi lebih. nak gi toilet pun nangis. tuam kepala, nangis. cuma bila tengok kartun jela die x nangis. tu pun kalau aku ada sebelah die la. kalau x....memang nangis siap meniarap kat lantai pastu gostan kebelakang. haah anak aku memang pelik.




gambar semalam



masa ni gi beli barang dapur. Ari macam dah ok sket la. syok dia main2 dgn patung tu sampai aku panggil nak amik gambar pun die buat xtau je. tapi Nia lain lak. pantang org panggil ajak bergambar. lajuuuu je die.


anyway, minggu lepas kan ada Pesta Konvo. so cam biasa la aku mesti nak pegi punye. boleh la shopping baju raya. so ari rabu tu diorg stat, aku terus gi survey. yela nanti pegi senang nak tau lokasi gerai yg best2. patutnye ari kamis aku gi dgn Kak Maz. tapi bz la pulak. nasib baik adik2 ipar iolss rajin nak melayan. so kitorg gi ari jumaat sama2.

masa pegi tu naik 2 kete. so senang diorg balik rumah MIL. sampai je sana Nia tdo. so Nia duduk dlm stroller, Ari kena jalan kaki. sian die. lama2 die penat terus mintak dukung. masa tu Ari dah stat batuk2. aku ingatkan biasa je. so aku biar jela. so pusing2 dapat baju kurung yg boleh tahan cantik gak la. n yg best nye pattern baju tahun ni pattern abstrak. x macam tahun lepas. pattern color campur2. dah macam color pelangi dah aku tgk. owh aku berjaya beli baju melayu untuk Ari rm10 ok! mana nak dapat harga camni kan?

kitorg x habis pusing pun sbb Mira n Yani puasa. so nak kejar buka puasa la. buka puasa kat rumah aku. sebelum tu, kitorg beli je apa ada kat Pesta Konvo. nak gi kedai makan dah x sempat. aku belikan diorg sate 80sen secucuk ok! tapi besar cam sate 50sen. ni campur GST ke apa? dah la rse biasa je. pastu kuah kacang die cair. aku kan kalau makan kat Pesta Konvo memang x penah nye puas hati meniaga macam tah apa2. ada yg sedap tapi sikit ya rabbi. harga mahal lak tu. beli kat pasar malam lagi sedap dan murah.

kat rumah, Nia bising. die kata nape baju kakak xde. masalahnye, Nia punye baju kurung tahun lepas ada 3 helai ok. dress 3 helai gak. tahun ni aku malas la nak belikn die baju kurung. bukan die pakai sangat pun. die lagi suka pakai dress. Nia kan bajet princess. jadi.... esoknye aku gi Pesta Konvo lagi! hahahaha dgn adik2 ipar gak. tapi Fatin sorang je teman aku. Mira n Yani puasa lagi, so diorg gi makan.

sampai2 terus survey baju. xleh tahan tengok harga murah2. plus nak kena tambah baju baru. bosan dah pakai baju lama. heheheh (alasan kan). anyway, shopping dgn Fatin ni memang la susah. kejap die gi tgk tudung ni, kejap gi tgk kasut la, kejap tgk perfume la. die la kaki shopping ok. padahal semalam dah beli tudung dah, nakkkk jugak beli tudung lagi. pattern agak2 sama lak tu. terpaksa aku tarik die keluar gerai. hahahaha

pastu teringat nak belikan Nia dress. cari la dress yg murah2 je. so dapat dress yg ok la. warna pink lak tu. aku pun xtau la die ikut sape suka sangat color pink. mama die xde pun nak princess sangat n nak color pink semua ni. haishhhh owh Ari pun dapat seluar selai. Al jela aku x belikan apa2. sbb die nk baju collar. kat situ banyak baju melayu je. so mungkin tunggu sale kat Aeon kot baru beli baju untuk Al pulak.

 so di akhiri post ini dgn gambar aku n Nia.








tah kenapa tah Nia kemaruk sgt dgn topeng tu.
lepas dah amik gambar baru die buka topeng. haishhhhh
ahad lepas tetiba je Al ajak gi air pancut depan pintu pagar istana.
gambar kat depan pintu pagar x amik la plak. owh Ari takut dgn tentera yg jaga tu. cepat2 nyorok belakang aku. hahahah





p/s : cam malas lak nak buat keje. huhuhuhuh


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...