I love all things around me especially you, you and you coz we must treasure them before they are gone

click me!

Tuesday, June 16, 2015

Main bebola bola dan puasa nak dekat

weekend lepas xde buat apa pun. sbb Al keje. plus moto die rosak, so die pakai kete gi keje. so 2 ari cuti aku melanguk jela kat rumah. patutnye ari sabtu ada wedding anak jiran tapi dah xde kete kan. x pegi la.

jadi untuk xnak bagi anak2 aku bosan dok rumah, aku bagi diorg mandi dlm pool depan rumah. bagus gak ada pool besar ni kan.puas budak2 ni main. esoknye main pool dlm rumah lak.













kan sekarang tgh heboh org cakap pasal bahaya main bola2 kat tempat permainan kanak2 dlm tempat tertutup. xyah risau. kita buat sendiri je kat rumah. kebersihan pun terjamin. walaupun bola ada 50 biji je. tu pun dah hilang 5 biji anak2 aku main dah hilang mana tah.

ahad kan Al cuti tapi kena gi kursus. so aku keje separuh ari jela sbb kursus die belah petang. alhamdulillah moto dah ok. so semalam baru la dapat naik kete. fridge dah kosong dah. nak gi pasar x sempat. beli barang kering jela. susu Ari pun dah habis. habis keje je terus amik budak2, singgah pasar malam jap sbb nak beli sate pastu terus gi Aeon.

boleh masa nak naik kete tu Nia ngamuk. punca nye sbb aku suruh die ke tepi sikit sbb nak elak ada moto nak lalu. itu je pun nak ngamuk. haishhhhh....  pastu dlm kete sambung ngamuk. aku dah malas dah. aku cakap kalau x diam, cancel gi Aeon. tup2 terus senyap. anak aku pun pandai main politik okeh.

sampai Aeon terus jadi budak baik. pastu aku offer la burger Aeon yg rm2 tu. die xnak okeh. die nak sushi yg rm5 tu. pandai kan anak aku? buat baik sbb nak makan sushi.

tapi yg paling baik mesti la mommy's boy kita. stat masuk kete sampai balik rumah die diam je. sbb awal2 aku dah bagi die apam balik garing. 2 keping die habiskan ok. Ari kan bila dapat makanan terus senyap. macam mama die la. heheheheh

owh ari kamis ni dah stat puasa kan. Nia pun sibuk nak puasa gak. xtau la jadi ke x. die tu kadang2 terpengaruh dgn Upin Ipin. n ari kamis tu public holiday. akak ajak aku balik kampung tapi Al kan x cuti. kesian lak nanti die kena buka pose sorang2. so masih berfikir.

tapi semalam Al suruh aku ikut je akak. x pun aku bawak kete sendiri. so ari jumaat aku dah balik jb dah. sbb akak balik ari sabtu. tapi xkan la aku nak lepak rumah mak sehari je kan? pastu macam boleh je nak drive bertiga dgn budak2 tu. mau haru biru jadinya. tapi dari gaya Al cakap tu, memang die rasa berat la buka pose sorang.

ishhh xtau la nak buat camne. kalau dulu senang, sbb mak duduk dekat. tapi sekarng mak duduk jauh. pulak tu husband pun keje jauh. waktu balik keje x menentu. aduuuuuhhhhh dilema sungguh la.




p/s : masih belum buat keputusan......hmmmm.....



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...