I love all things around me especially you, you and you coz we must treasure them before they are gone

click me!

Thursday, June 29, 2017

Raya 2017

Selamat kembali bekerja!!!!

tahun ni aku cuti raya lama sikit. slalu raya ke 4 aku dah naik keje. ni ari kamis aku dah stat keje dah. ala cuti lebih sehari je. kenapa keje? sbb rasa cam x berbaloi lak keje ari kamis. yela kamis kan balik kol 3.30. tu pun aku amik half day je sbb abang nak datang beraya ke JB. xde la beraya mana pun. lebih kepada berjalan2. tang tu aku cerita nanti eh. ni nak cerita pasal raya 2017.



Raya pertama

raya tahun ni raya belah keluarga Al tapi Al keje sampai ari sabtu. so jumaat tu aku dah balik rumah mak. Al balik naik moto je. tiap2 tahun pun Al keje sehari sebelum raya. jadi tahun ni merasa lagi la aku rewang sebelum raya. cam biasa la anyam ketupat dan tolong mak pasang langsir. cuma tahun ni aku x tolong masak. dah ada org lain yg take over. selamat eden....hehehe

pagi raya tu Al sampai je, kitorg terus siap2 n gerak ke Benut, rumah fuang Al. cam biasa la makan2 pastu diorg gi solat, Nia dgn Ari baru nak mandi n siap2. lepas solat terus gi beraya sampai 5 buah rumah. tiap2 rumah pun ada makan2. so kena la hadkan makan. kalau x ada yg buncit balik. penat aku berdiet masa puasa ari tu.






masing2 x layan mama amik gambar... pfffttt





tengah hari kitorg singgah JB kejap pastu terus gerak ke rumah atuk Al kat Kota Tinggi. malam nye kitorg dah balik rumah mak aku kat BP. kalau raya pertama belah Al memang penat sebab macam berkejar sana sini. nasib baik bukan aku yg drive. hehehe



Raya kedua

raya kedua macam xde apa2 sangat. Akak dah balik rumah mertua die. so yg ada famili aku, famili Ai n Adik je. Ai balik kol 3 pagi. sementara nak tunggu die sampai tu, aku dgn Al gi la merempit jap tapi macam xde apa2 pun. dataran BP pun dah tutup. diorg ada buat renovation ke apa tah. last2 Al lapar so kitorg gi singgah makan kat warung tepi kubur. hahaha seram x? x caya?





xde la rasa apa2 pun. rasa biasa je.





pagi tu gak ada marhaban. so kitorg awal2 dah kena siap2 kan air n makan semua. petang nya mak ajak beraya ke Kluang. jem jugak la kat sana. kitorg beraya kejap je. lepas asar dah sampai rumah balik dah. malam nya Nia dgn Ari sibuk nak main bunga api. kebetulan lak Akak ada, so diorg main bunga api, aku dgn Al gi dating lagi. heheheh kitorg lepak kat BP Mall je. x lama pun sbb Al dah nak balik JB dah. esok die keje. =(



Raya ketiga

raya ketiga mak ikut gi marhaban. kitorg xde buat apa2 pun. melangut je xde buat apa2. sementara tu kita layan jela sape2 yg datang beraya. malam nye famili Abang sampai. famili Ai lak nak balik. tapi sempat gak la kitorg bergambar ramai2. dah la muka x semenggah je memasing. hahahah










budak2 ni la yg paling suka bergambar. bising kemain lagi. baru ada enam orang dah kecoh macam ni. hahaha si Faiq tu bam bam betul la. ish geram!





Raya keempat

awal pagi lagi aku dah siap2 nak balik. kalau ikutkan boleh je balik lambat sikit tapi tau la budak2 ni. nanti macam2 lak ragam diorg. ni pun masa nak gerak tu Nia melalak nak main dengan Addin. haishhh Akak dgn Adik pun gerak balik skali. Adik dah stat keje dah ari tu.

aku sampai rumah dalam kol 9 kot. ingat nak masuk keje tapi kalau keje bila masa lak nak kemas rumah. so raya keempat tu kitorg kat rumah je kemas apa2 yg patut. aku sorang jela yg kemas. Al kan keje. esok nya dah naik keje. keje sehari je pastu cuti jumaat sabtu. hehehe





No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...