I love all things around me especially you, you and you coz we must treasure them before they are gone

click me!

Thursday, March 10, 2011

Sambal Daging Sedap

tajuk xnak blah. hahahaha tapi serius sedap. bukan sebab aku masak....tapi sebab memang sedap. lagipun aku masak apa pun sedap. hehehehe

oh resepi aku tiru sikit2 dari blog peejburhan.

tapi aku x buat sebijik cam die. sebab memula aku buat sambal tumis. tetiba teringat lak ada daging sikit dalam fridge. so apa lagi kan. dah alang2 ada sambal tumis, kita buat sambal daging lak.




sambal daging masih dalam kuali


daging x banyak. dalam 300g je kot. di sebabkan aku pakai sambal tumis, aku cuma tambah halia yg aku tumbuk dan daging tu jela. letak air sikit kat sambal tumis sebab nak rebus daging kejap kan pastu walla! sambal daging dah siap. oh aku masak ni ari selasa. ye, masa ada lipan tu. giler kan takut dengan lipan pun masih sempat buat sambal. hehehehe


makan sambal daging dengan nasi goreng memang rasa heaven.


serius cakap dulu x penah pikir pun nak buat sambal daging tapi sejak baca blog peej pastu ada sambal daging terus rasa teringin nak try masak. dan memang betul peej selalu cakap. rasa sekali akan nak lagi. oh resepi baik korg cari kat blog peej. aku kan masak main hentam je. nasib baik sedap. hehehehe




p/s : lipan telah berjaya di buang. yeay!!!

No comments: