I love all things around me especially you, you and you coz we must treasure them before they are gone

click me!

Sunday, August 16, 2015

Mengejar statistik memang sibuk

minggu lepas n minggu ni memang hectic giler. sbb aku kena siapkan paling teruk pun 2/3 dari keje aku. kalau x, akhir bulan mesti terkejar2 nak siapkan. pastu mula la rasa macam kejap je masa berlalu. n bos pun mula bising bila keje x siap. jadi sebelum bos stat bising, kita buat la apa patut ye.

weekend xde buat apa pun. melepak je kat rumah. nak jalan2, gaji lambat lagi. petang sikit masuk ofis jap buat keje. best la Nia n Ari buat bising kat ofis aku. nasib baik sejam je. kalau berejam2 kat ofis, lama2 aku yg pening. dgn nak buat keje, dgn anak aku bising.

balik dari ofis, terasa nak makan abc la pulak. so terus gi kedai makan kat pasar Taman U. gi kat satu gerai ni, owner die cina muslim. lai chi kong die memang sedap giler. abc die pun not bad gak la. cuma xde aiskrim. pastu kalau nak yg ada coklat harga lain.









cempedak goreng sebiji tu, 50 sen. cempedak memang mahal eh sekarang?

sabtu pagi lak, tetiba teringin nak makan flatbread buat sendiri. so google resepi. Nia n Ari bangun tido je kita terus buat sama2.





xde rolling pin, botol air pun bolehhhh.....




fisrt time ajak Nia masak sama2. Ari pun sibuk gaks. pastu bila nak goreng, Nia masih sibuk menggentel tepung. so aku bagi la diorg sorg sikit tepung yg di uli untuk buat main. bukan main suka lagi budak 2 org ni. sampai tepung tu jadi keras di kerjakan diorg.

rasa flatbread buat sendiri? sedap la kot. laju je anak aku makan. aku makan 3 keping terus kenyang. 3 keping kecik2 la. bukan besar cam roti canai tu.

petang nye pegi ofis lagi buat keje. balik ofis, singgah taman tepi tasik. sekarng dah ada perkhidmatan bot lak. boleh la kayuh bot kat tasik lepas ni. si Nia beria2 ajak aku naik bot. masalah nye, aku dah la sorg. kang Ari panjat bot pastu jatuh. x ke naya. dah la masing2 x reti berenang. so baik xyah. lain kali jela kita naik ye.





p/s : minggu ni macam malas nak masak la. ada org nak tolong masakkan x?






No comments: