I love all things around me especially you, you and you coz we must treasure them before they are gone

click me!

Wednesday, September 21, 2016

Old Street Commercial Centre, Batu Pahat

sempena cuti Hari Malaysia, aku, Akak n famili Ai balik cuti rumah mak. dah alang2 tu mari la kita pegi Old Street.

apa tu Old Street?
entah. hahahahah
ok la. nah gambar.



imej google



ni gambar masa hari siang. kalau malam baru happening. happening ke?
pening ada la. hahahaha

kitorg gerak dari rumah mak lepas maghrib. ala rumah mak dengan area bandar tu xde la jauh mana pun. owh Old Street ni dekat dengan jalan bukit Soga n Sekolah Bentara Luar. kalau xtau gak, korang google atau waze jela eh.

kitorg sampai sana dekat kol 8 kot. dari traffic light ke simpang masuk Old Street tu memang dah banyak kereta. kalau nak parking dekat2 memang x dapat la. kitorg parking kat lot kedai belakang. menapak sikit pun xpela.

yg buat kan tempat ni best mungkin sbb die ada garden roof eh nama die. aku pun xtau. hahahah nak naik ke atas ni pun satu hal gak nak cari pintu masuk die. tapi seingat aku dekat2 dengan kedai runcit barang2 dari korea rasa nya. aku lupa lak nak amik gambar kedai tu. tapi barang2 dalam tu memang rare la. ada air susu pisang, biskut yg biasa Sinchan makan tu pun ada tau. cuma xtau la halal ke x. so kitorg x beli apa2 pun kat situ.

so jalan sikit baru jumpa tangga nak naik ke atas. naik tingkat 2 tau. sampai2 je nampak ada budak2 kecik naik kereta yg pakai controller tu. xtau kira sejam berapa. tapi biasa rm5 tuk 15 minit kan?

jalan2 lagi nampak la ada kedai jual air buah, cafe jual aiskrim, ais blended, jual waffle lagi apa x ingat. tapi kedai2 ni memang kecik je. pastu ada la figura bentuk Mickey Mouse, Minions, memang best la nak amik gambar. siap ada rumah kecik 7 dwarfs. hehehehe





peace ke tu Ari? hihihihi









kalau dah nama Ari n Nia, memang x reti duduk diam. sesuka ati je naik patung lembu tu. korang jangan buat camni lak ek.






kedai Doraemon. xtau jual apa. 
ada penampakan budak baju pink di situ. keh3







masa sampai kat rumah kecik 7 org kerdil, kitorg pun amik gambar la kat situ. dah setel, terus nak balik la. org pun dah mula ramai masa ni. boleh lak Nia dgn Ari xnak balik. pastu diorg photobomb gambar org. haishhhhh ..... aku pun apa lagi terus dukung budak2 ni. nak tunggu diorg memang xtau bila baru habis. best sangat main agak nya.

kitorg lepak situ x sampai sejam pun dah rasa nak balik. org memang ramai giler. so kalau korg nak datang, baik datang awal. makanan die aku xtau sedap ke x. yg aku nampak harga memang standard cafe la.

gambar aku memang xde langsung. habis tu bila aku nak amik gambar je, mesti Ari dah enter frame dulu. huhuhuu

ok pada yg xtau, boleh google
Old Street Commercial Centre
betul2 di simpang traffic light ke jalan Parit Besar
garden roof buka dari 3pm-3am.




No comments: