I love all things around me especially you, you and you coz we must treasure them before they are gone

click me!

Tuesday, August 31, 2021

Pengalaman menjadi bisu

 Hai korangsss....

Lama x bebel kat sini kan. Sbb aku pun macam xde apa nak update kat korang. Sampailah terjadinya kisah semalam...

Alkisahnya semalam aku pegi cabut gigi geraham. Dah lama berlubang. Asal aku tampal je tampalan tu tercabut balik. Jadi mari la kita cabut terus. So aku booking appointment dan terus cabut gigi. Lepas cabut tu memang mulut xde rasa apa. rasa kebas je. Memang confirm la aku x boleh nak bercakap.

Tapi aku x terus balik rumah sbb dah orang sakit malas la nak masak kan. Jadi aku terus gi cari makan.

Mula2 aku g family mart sbb dekat dgn klinik. So masa beli tu memang aku x bercakap. Aku just tunjuk2 dan terus bayar je. Bagi aku benda ni biasa je kan. Dan so far pekerja situ memang layan aku baik je.

Tetapi...lepas beli tu aku x terus balik rumah sbb teringin nak makan Mcd baru. Masa on the way tu aku ada terfikir macam mana aku nak order. Nak terus masuk beratur @ drive tru je. Jadi aku siap2 taip apa yg aku nak order. 

Sampai je kt booth drive tru..

Cashier : ye nak order apa?

Aku : tunjuk fon 

Cashier : *****, aku amik order akak ni jap ye. (Cakap dgn kawan die.)

Kawan cashier : (cakap something tapi aku x dengar budak tu cakap apa sbb diorg pakai ear piece kan)

Cashier : akak ni bisu. Aku amik order die kejap (masih lagi cakap dgn kawan die)

Cashier : er kak, bubur xde xpe ke?

Aku : (tunjuk tanda ok pakai tangan)

Lepas tu budak tu bacakan balik order aku n aku bayar je cam biasa. Habis amik order, aku boleh x perasan yg aiskrim aku xde. Masa tu aku dah gerak klua dari Mcd jadinya...ye aku patah balik dan jumpa budak yg amik order aku tadi, bulatkn order yg aku x dpt pada resit n tunjuk pada die. 

Nasib baik la aku tau bahasa insyarat sikit2. Jadi aku tunjuk la aku minta maaf sangat2 dan terima kasih pada budak tu.

Oh lagi satu, budak yg bg order aku pun tahu isyarat terima kasih. Hahaha 

Anyway, apa yg aku nak sampaikn ialah orang Malaysia memang baik2 belaka. Patut la ada org asing yg terpikat n kawin dgn org Malaysia. Eh itu dah masuk topik lain plak.

So itu je pengalaman aku. Dh macam buat sosial eksperimen plak kan. Hehehe 


Selamat Hari Kemerdekaan Malaysia!!!





No comments: