I love all things around me especially you, you and you coz we must treasure them before they are gone

click me!

Friday, July 16, 2010

Aku, Wanita & Persahabatan

sebenarnya dah lama aku peram entry ni. asal nak tulis je mesti ada halangan. tajuk nye aku nak tulis aku, perempuan dan persahabatan tapi cam x manis lak kan so aku tukar jadi wanita. ceh konon bagus jek...hahahaha

aku bukan nak meroyan atau apa. lagipun semlm kan aku dah meroyan. lol =P

ok2 straight to the point. aku xtau la apa beza persahabatan antara lelaki dan persahabatan antara perempuan. sbb aku tgk kalau laki gaduh camne pun bila nak berbaik balik senang je, belanja makan pastu terus dah ok. tapi kalau perempuan....mak aih punye la susah. mau makan 3 entry. eh x, mana ada aku gaduh sampai camtu. tu org lain la. tapi aku xtau la kot2 ada gak laki gaduh camtu kan. aku tau la aku pun perempuan tapi aku masih x faham dgn pompuan yg spesis cam pelik giler.

aku ni jenis malas nak pikir n campur hal org tapi kebanyakan perempuan....aku cakap KEBANYAKAN nye ok suka sgt jaga tepi kain org atau dlm bahasa sedap di dengar nye suka bergosip la. yela aku pun suka bergosip gak pasal artis2 tapi x slalu la. kalau shopping pun aku suke banget tapi window shopping la sbb duit eylek. eh tersasul lak. ok2 back to topic. aku mmg x phm la dgn jenis pompuan oppsss wanita yg camni. cam kalau aku pakai cantik2 die kata aku nak menggatal. kalau aku pakai biasa2 je die ckp aku ni selekeh. aku xtau la kalau diorg semua ni xde benda yg best dlm hidup diorg sampai hidup org pun die nak analyse.


 
pastu ada lak jenis kalau berkawan nak amik kesempatan. apa, ko ingat pompuan eh wanita xleh amik kesempatan pada wanita ke? boleh la. jenis yg kalau org buat bisnes, die pun nak join buat bisnes. dan macam2 lagi la. kalau aku senaraikan satu2 mau 1001 mlm pun x habis.

pastu ada lak kes add meng'add' kat fb la mana2 site sosial la. padahal aku x kenal sampai peluk cium ko pun. apa motif ko nak add aku sebenarnye? nak tau rahsia aku sgt ke? aku kdg2 malas nak approve tapi kena gak sbb nanti ko kata aku sombong lak. kang aku ignore ko asik add je. susah betul la.

dulu aku tomboi ye kawan2. kawan2 aku semua lelaki sampai la aku dah skola menengah aku kena la tukar perangai sikit. yela bila jln dgn kawan2 mesti org ckp aku playgirl sebb klua dgn ramai lelaki. padahal x pun. aku x suka kawan dgn pompuan di sebabkan tipikal pompuan la. mesti suka gosip2 back stabbibg, fitnah n bla bla bla. tapi bila aku berkawan baik dgn sorg kawan aku ni (pompuan)  sbb die baik dan lari dari tipikal semua wanita di luar sana. korg cakap aku lesbian lak. wtf? semua aku buat x kena. bila dah bekerja ingatkan xde la org yg judgemental camni tapi ada gak rupanye. haissshhhhh.....nasib baik la aku jumpa kawan yg sama spesis dgn aku. ye kawan2, kami mmg pelik. ada aku kisah korg pikir apa.


apa tengok2? nak kena sepak?

eh eh tetiba angin lak. sori la ye. aku bila ingat sejarah lama je mula la nak meroyan. apa2 pun aku nak ckp kat wanita kat luar sana, kalau korg mcm kes aku. just be urself. xyah nak ubah diri sendiri agar org suka sbb nanti kita yg merana. dan to those tipical women out there....don't judge ppl by their looks but by their heart. renung2 kan dan selamat beramal.  



dunia xkan seimbang kalau xde yg baik dan yg buruk. kalau banyak sgt baik x bagus, dan kalau banyak sgt yg buruk@ jahat pun x bagus. hmmmm....menung pjg....






p/s :ok la. aku gedik nak buat entry skema. eh suka aku la. =P

No comments: