I love all things around me especially you, you and you coz we must treasure them before they are gone

click me!

Tuesday, August 17, 2010

Seafood best di Stulang

semalam balik je dari keje aku mengajak kawan aku teman berjalan2 cari pasal. misi adalah mencari tempat berbuka yg hebat. ceh cakap cam dlm mission impossible sgt je. untuk cik mawar, saya dah jumpa tempat tu ye. sgt grand dan agak menakutkan. aku ni bukan suka sgt makan kat tempat fancy2 ni sbb cam nak kena ada protokol. cara makan pun kena jaga. last aku makan tempat grand pun kat Eden Garden masa aku skola teknik dulu. tu pun anjuran persatuan apa tah ajak budak2 skola aku gi event diorg. ada la makan2 tapi aku rasa biasa je. xla rasa sedap sgt. biasa2 je. agaknye sbb budak2 skola je tu yg diorg masak ala kadar. ye ke? entah. aku ni time pose pun nak kutuk org. ok2. sori. hehehe

so selepas bersesak2 mencari tempat tersebut, kitorg pun berbuka kat luar jela. kat mana? di Restoran Sayam Rasa Mas. terletak kat area restoran depan Apartmen Tanjung Puteri. aku mmg biasa makan kat sini sbb seafood die mmg terbaik la. cuma semalam aku makan cam ada rasa tawar sikit. mungkin sbb puasa kot.




makanan yg kitorg order hari tu ialah sotong goreng tepung, tomyam, nasi putih untuk aku dan kawan aku lak nasi goreng, dan kerang bakar. pic ni color merah sbb lampu kat situ color merah. owh aku amik pic pakai hp kawan aku sbb hp aku bateri dah kong. ni pun aku amik kali ke 5 baru ok. dia ni saje mensabotaj usaha aku nak upload gambar dlm blog. die xtau yg blog ni nyawa aku tau. ceh ayat. x kira la. saya sayang blog saya. =)


ni gambar up close. xleh amik banyak2 nanti tuan punya hp marah.







kerang bakar kesukaan ku. first time makan ni masa celebrate besday mak tahun lepas. kebetulan masa tu bulan puasa gak. kitorg makan cam x cukup. yela order serving tuk 2 org makan tapi yg makan nye 6 org. Ai sorg je xde sbb die blaja kat Penang n x dapat balik masa tu.

aku pun biasa gak makan kat Restoran Sayam. restoran ni kat depan surau rumah flat stulang. kira dekat2 gak dgn Restoran Sayam Rasa Mas. aku xtau la sama ada diorg ni ada join venture ke apa sbb nama restoran lebih kurg kan tapi yg penting dua2 tempat pun mmg sedap. aku dah datang makan kat dua2 restoran ni sejak aku blaja kat kolej lagi cuma sekarang dah jarang la sebab jauh. harga? standard harga makan seafood la sedang2 je. x mahal sangat.

ok la. aku menunggu masuk waktu berbuka ni. hari ni berbuka kat ofis sbb aku keje shift malam. menu apa? esok la aku cerita k.



4 comments:

mawarbiru said...

susah tak cari tempat tu??

funky_D said...

bila dah tahu x susah la. =)

Ms SZ said...

saya sayang blog saya -> i like!

sayam tu, husband cakap dah tak sedap macam dulu. owh die sgt tak mengerti yang wife die sekali pon tak pernah makan disitu. huhuhu.

funky_D said...

ms sz, thanks singgah sini. betul la. my blog is my life kan. hehehehe