I love all things around me especially you, you and you coz we must treasure them before they are gone

click me!

Monday, August 16, 2010

Buka puasa di Johnny's

so semalam aku xtau mak mimpi apa tah die mengajak aku buka puasa kat luar. bukan luar rumah pastu berkelah depan pintu rumah la tapi die nak belanja aku makan kat jj. malas nak masak katanya. aku ni malas nak klua. dgn jalan cam kura2 kau rasa amat menyampah bila org lalu lalang tepi kau macam speeding gitu. lain la kalau ada org nak dukung aku ke. best la jugak. hehehehe....gedik ah.

apa2 la yek. then dlm kol 5 gitu dah gerak. nak gi buka puasa je pun bukan nak gi mana2. lantak la. sampai je jj bukit indah xtau nak buat apa. merayap berdua dgn my mum cam dating laks....hehehe.... gi kat section clothes terus terpana I. gedik x? hahaha xla. aku nampak seluar slacks idaman hati ku dgn price yg amat mencuit hati. rm15! sgt teruja beb tapi pilih punya pilih xde saiz lak. waaaaaaa.......kisah sedih di hari ahad betul la. saiz paling kecik saiz s. paling besar XL. apakah? 'mengapa selalu aku yg mengalah.....' tetiba nyanyi lagu ni lak.

akibat bosan, aku pun ajak mak terus je ke restoran yg die teringin sgt belanja aku tu. restoran apa? Johnny's Restoran. restoran ni jual masakan stimbot ye kawan2. akhirnya jumpa gak restoran stimbot area jb.


aku order nasi ayam blakpepper. ayam? hahaha..... aku bantai makan. nasib baik perut x buat hal lepas tu. hehehe harga rm5.95





kitorg order set b (untuk 2 org makan) harga rm29.90++ . air aku iced lemon tea n mak lak fresh orange dan air suam. ngada2 nak dua air last2 air suam tu sikit pun die x minum. nampak x tray kecik2 warna merah tu? tu bahan2 stimbot. belum masukkan dlm stimmer lagi.





ini la hasil nye ye puan2. ceh macam rancangan masakan je. kuah die just sup ayam je. patutnye kuah tomyam tapi waiter dah salah letak malas lak nak tukar. lagi2 masa tu dah masuk waktu berbuka dah. owh stimbot ni ada dua kuah je iaitu sup ayam atau tomyam. sup ayam free tapi kalau nak kuah tomyam kena tambah rm10. apa jadah tah boleh nak beza2 harga lak. tapi sup ayam tu mmg x sedap. x rasa apa. tawar je. mangkuk kecik kat sebelah tu ialah sos cicah. eh cam klaka je. ala yg buat cicah tu. panggil sos cicah la kan kan kan.....

tau x nape aku malas nak amik gambar close up? sbb stim die banyak giler weh pastu hala ke arah muka aku je. dah la muka aku ni banyak jerawat mau bertambah bercucuk tanam lagi lak. nampak kan pic blurry je sbb stim la. lepas snap satu pic je terus aku tutup penutup nye. kitorg makan x habis pun. yela aku dah hentam makan nasi ayam pastu dgn nak mengejar solat maghrib lagi so end up x habis. xde la sedap mana pun. sos buat cicah pun x kick. baik aku buat sendiri je kat rumah. nasi ayam pun x best. nasi nye rasa cam pulut. jumlah semua rm48.90. berbaloi ke? entah. aku dah lapo aku hentam je.

balik tu singgah ke Big Apple. owh gambar xde ye sbb kitorg tapau je pastu mak masuk kereta je die terus ngap sebiji. x sempat aku nak snap gambar. aku yg tengah drive ni tergapai2 dapat bau je. tapi bila sampai rumah aku makan la dan rasa sgt heaven wey.....cam perghhh sedap nye. x manis sgt cam slalu. agaknye sbb gula dah naik harga kot. aduii.....aku tulis entry ni pun dah rasa terliur je. buka nanti nak beli lagi la. ok la. tu je. Peace!





p/s : lambat lagi ke nak berbuka. perut dah kriuk kriuk ni....adeiiiii.....

4 comments:

hamifaizal mohsin said...

macam rancangan jalan2 cari makan, siap ada harga huhuh...

funky_D said...

itu dah jadi kemestian.....sbb slalu search kat blogger nak cari tempat makan best tapi kebanyakan x letak harga.....

Anonymous said...

i like.....suke bila blogger bagi harga...baru btol2 cerita......keep it up!!btw aku nak buka pose kat johnny's hr ni...even tho not so sedap tp tetibe tringin mkn steamboat...

funky_D said...

thanks....lain kali leh singgah lagi. kalau nak more info tempat2 makan best leh gi ke blog http://petisuaraku.blogspot.com/
diorg ni pun blogger yg ada bagi price. boleh cuba ok. =)