I love all things around me especially you, you and you coz we must treasure them before they are gone

click me!

Monday, July 5, 2010

Rombongan Cik Kiah ke KL lakss...

AMARAN: kepada warga KL dan selangor atau yg sewaktu dgn nye sila la jgn baca entry ni sbb aku ni mmg ter'over' excited dgn pengalaman aku ke KL baru2 ni. walaupun aku dah biasa lepak sana tapi kali ni lain sikit. so sila jgn muntah hijau bila baca entry ni ok. kalau nak muntah, sila pergi tandas sebelum aku tendang kau masuk gol kat Afrika....hahahaha...aku mmg kejam. =P






kan aku cakap aku cuti seminggu kan....aku x gi mana2 pun. juz jalan2 cari pasal kat KL....hehehehe seronok sgt2 dpt makan angin kat KL. kitorg satu family yg pergi kecuali kakak aku n abg ipar x dpt ikut. jgn jeles ye akak ku syg. lagi pulak aku xtau apa mimpi ayah aku kemaruk nak berjalan. jgn xtau, kami sekeluarga berjalan sakan pagi petang siang malam.  ada je agenda bapak aku tu. hehehehe tapi best la walaupun aku x dpt shopping sgt tapi mengepau org sgt best.  =P

kitorg sampai KL ari khamis. tido rumah pakcik aku kt Sg Besi. mlm nye lepas lepak hilang kan penat semua tetiba ayah aku ajak kitorg semua gi Uptown. nama cam best je. aku ingatkan shopping kompleks rupa2 nye cam pasar mlm je tapi KL style la dan di buka tiap2 hari kat kawasan sama. aku pegi Uptown kat Kg Baru kot. alamat jgn tanye aku sbb yg aku tau tetiba je dah sampai. excited la katakan. pusing2 xtau nak beli apa coz masih awal lagi. dlm kol 9 gitu. kedai pun belum banyak yg buka. lagi2 baru lepas hujan. nak lepak lama2 pun x best. tapi yg best nye aku dpt ni.

my pink crocs shoes.....girlish x? hahaha thanks abg!

then adik aku nak makan fishball lak. ala yg ada cam yong taufu tu ke mmg yong taufu ek? entah aku ni mmg main hentam je. bukan ingat pun cuma yg aku ingat makanan nye semua rasa sama je pastu esoknye satu family aku sakit perut including pakcik aku. bahan apa tah yg org tu masukkan aku pun xtau. 

 aku dan Ai bergambar kat mahkamah depan dataran merdeka lepas makan yong taufu yg x macam yong taufu.


sakit2 perut pun esoknye kami masih pergi berjalan2 tau. rancangnye nak gi daftar Ai masuk U tetiba nampak signboard I-City. wahhhh macam best je so apa lagi semua pun setuju nak singgah. masa sampai tu siang hari so pokok2 pun nampak cam biasa je. 

gambar ni mak aku yg amik. kitorg semua over excited jadi dah jalan dulu dah. lagi2 budak yg pakai baju pink tu. hehehehe





bila dah penat2 jalan2 kat I-City perut dah mula memulas2 mintak isi. so kitorg pun gi isi perut kat Bintang Sidewalk Cafe.

abg aku order nasi ayam roasted, adik order mee udang claypot n Ai order fettucini carbonara.


mak order mee bandung yg rasa cam mee udang n ayah lak order bubur ayam.


aku order sizzling chicken yee mee yg rasa cam mee terlebih kicap. xpe ke aku yg paling awal order tapi aku yg paling lambat dapat. aku dah habis snap2 gambar baru order aku sampai. masa tu Ai dah habis makan dah. dah la x sedap tapi aku bedal jugak sebb dah lapo. kalau tau aku order je sama dgn Ai. die punye n abg aku punye paling sedap. dan air yg ada biji color2 tu namanye mango galaxy juice. sedap woo. tapi lepas ni xde nye aku nak lepak makan kat sana. mak aku masak lagi sedap.  =P





eh??? nape ada gambar waktu malam lak ek? hahahaha sebenarnya prosedur pendaftaran Ai lama sgt. sampai ke petang. then kena beli belah barang2 Ai lak. bila on the way balik tu memang la lalu I-City lagi dan kami pun singgah lagi. tanpa Ai pulak.hehehehe

hari sabtu kami hantar adik masuk U lak. U yg berlainan la tapi aku mana leh bagitau kat mana kan....hehehehe lepas hantar adik kitorg jln2 ke rumah sedara mara lak. sampai ke malam kau. yg xleh tahan tu bila pegi rumah sedara aku kat mana tah aku x ingat leh lak ternampak Ako Mustapa tgh berlakon dgn Zami Ismail. selang berapa meter je dari rumah sedara aku. eh aku x jakun la. mana ada aku duduk dekat2 intai2 semua. xde la. aku tgk je. hehehehe.....

malam nye pegi rumah sedara aku kat bukit cheras permai lak. (aku x ingat nama betul tempat tu. ni aku main hentam je).dari situ leh nampak pemandangan seluruh KL. cantik gilos tapi kitorg x singgah amik gambar pun sebb masa nak balik masing2 semua dah penat. mmg dah pikir bantal je. tapi kalau korg tgk cerita Evolusi KL Drift 2 adegan mana aku x ingat tapi diorg mmg ada shoot kat atas bukit ni. sedara aku pun ada ckp yg mmg artis2 biasa shoot kat situ sbb view waktu mlm dari situ mmg cantik.

ahad nye lepas dah settle apa yg patut baru la kami semua balik JB.

p/s :thanks for the present ye. sgt cantik. ala kamu tahu siapa kamu. in the future boleh bagi lagi ye. =))

5 comments:

mawarbiru said...

mencinyer..sgt jeles tau..
lg jeles bila xdpt pau ayah & abg 2..
nsblah ada org tu bg present..x sbrlah nk blk GP...

funky_D said...

tu la pasal....boleh lak diorg berebut nak bayar makan @ shopping.hahahaha
balik bila? xtau la bila nak rasmikan beg tu. syg la nak pakai. hehehe

mawarbiru said...

xtau lg..kotlah tiba2 akak blk semata2 nk amik beg tu..hehehe...

funky_D said...

wow...betul2 teruja ni. dpt tgk gambar pun x puas lagi ke? hahahaha

mawarbiru said...

x puas lah...mau bergaya dgn beg baru..bleh?
lgpun en.Somi pun mcm teruja gak nk amik beg tu...hehehe...