I love all things around me especially you, you and you coz we must treasure them before they are gone

click me!

Friday, August 13, 2010

Preview The Last Airbender

Assalamualaikum

ceh tetiba bagi salam ek. so Isnin lepas aku berjaya gi tgk wayang.....yeay! ala aku kan jakun. sejak kena kuarantin ni ngidam macam2. rasa cam dah lama x tgk wayang. cerita last aku tgk apa yek? hmmm........x ingat la. ok2 aku nak cerita pasal movie The Last Airbender (TLA). mmg best giler cerita ni. kira berbaloi la kalau korg tgk. kebetulan lak aku mmg mengikuti siri kartun TLA tapi dgn tajuk yg berlainan la. siri kartun nye di panggil Avatar : The Legend of Aang. aku rasa tajuk movie tu di tukar sbb cerita Avatar oleh pengarah James Cameron dah guna nama tu dulu. tapi xpela asalkan aku tahu movie apa ni.



slalu aku tgk kartun Aang ni kat saluran tv Okto. ni siaran dari Singapore. ye kami org Jaybe mmg dapat siaran tv dari Singapore dan Indon tapi aku x minat sangat cerita Indon so end up tgk siaran Singapore jela. owh kartun ni jugak rasa nye ada di siarkan kat saluran tv9. ni versi yg dah di alih bahasa Melayu la. tapi x kira la dah alih bahasa ke x, aku still suka tgk kartun ni. versi kartun aku rasa dah habis kot so mungkin kalau korg nak tgk balik kena la cari kat internet. versi kartun nye watak Aang ni mmg kelakar dan kebudak-budakan. yela die baru umur 12 tahun kot tapi atas sbb tertentu, umur die yg sebenar ialah 112 tahun. nape leh jadi camtu? rahsia. hehehehe


movie nye berbeza dgn siri kartun sbb kena short cut cerita jadi dua jam. nasib baik pengarah nye M.Night Shyamalan buat filem bersiri gak. so movie yg aku tgk ari tu baru siri pertama iaitu Water. Aang perlu kuasai 4 elemen untuk menjadi Avatar. so dlm filem ni die baru berjaya kuasai 2 elemen iaitu Udara dan Air sahaja. filem yg aku tgk tu dlm format 3D so amat la menakjubkan scenery dlm filem ni. kau leh terasa masa Aang keluarkan kuasa die untuk melawan kejahatan. Aang ni dlm misi mencapai kedamaian yg dah lama terhapus kerana Puak Api. Aang di temani sidekick nya iaitu adik beradik Sokka dan Katara. Diorg ni dari puak Air. kalau korg nak tahu lebih lanjut tentang movie ni, sila la ke panggung yg berdekatan k.

Selamat berpuasa semua!







p/s : Al-Fatihah buat Allahyarhamah Puan Nagibah dan keluarga. moga rohnya di cucuri rahmat di bulan yg di berkati ini.

No comments: