I love all things around me especially you, you and you coz we must treasure them before they are gone

click me!

Sunday, June 5, 2016

Rindu bila jauh

salam korangs,

esok dah stat puasa kan? iolss awal2 dah dapat bendera merah. tapi biasanya aku puasa ke x puasa sama je. bukan aku makan pun. kadang2 tu minum air suam sikit je dah. tah la zaman muda2 yela kot. bila x puasa tu kemain lagi siap buat nasi goreng tengah hari buta ko. hahahahaha

anyway, dah masuk 3 ari Nia ikut mak balik kampung. aku ok jela. sbb memang aku yg bagi pun. plus aku nak bagi mak ceria sikit. Al kan keje so aku duduk berdua jela dgn Ari. mula2 tu die ok la main sorang2. pastu semalam die dah stat tanya Nia bila nak balik. sbb aku ckp Nia gi skola. adui la nape la aku cakap Nia gi skola kan? tapi kalau x cakap camtu nanti die nak ikut pulak.

malam tadi lagi best. Ari sibuk suruh aku col Nia. so aku col la.


Ari : tatak ayang Ayi x?

Nia : sayang tapi kat rumah yot ada ABC. kalau akak balik nanti akak nangis sbb x dapat main ABC camne?

Ari : tapi Ayi ada Amber.

Nia : ok Ayi leh main Amber tapi pinjam je tau. nanti pulangkan balik eh.

Ari : lau tatak x lek, Ayi amik Amber.

Nia : ala akak nak main ABC kat rumah Yot. camne akak nak balik.

Ari : tatak ayang Ayi x?

Nia : saayaang. ok i love u Ayi. bye (terus letak hp)

Ari : mamaaaaa..... tatak x ayang Ayi. mamaaaaaa....... (terus nangis)


fyi, aku buka full speaker. kemain lagi Nia dapat main kat rumah maktok n tok yot terus xnak balik rumah ye. cian Ari. malam tu die nangis beria2 sebab Nia xnak balik. yg aku lagi la sedih. sbb Ari ni suka usik org. kadang2 Nia tgh main, tetiba je die amik mainan Nia. tapi die memang manja sangat la. suka peluk cium org. n die walaupun suka sakat Nia tapi sayang sangat2 kat akak die. tu yang bila die nangis, aku pun sama nangis skali.

ari ni Nia balik sini xtau la kol berapa. dah janji dgn Ari bila aku balik keje terus amik die dari rumah pengasuh terus gi amik Nia lak. cian anak mama. hmmm



sejam sebelum drama air mata. 
gi Aeon semata-mata nak makan sushi. masa bayar dekat rm80. hahahaha beli apa tah.








No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...