I love all things around me especially you, you and you coz we must treasure them before they are gone

click me!

Monday, December 20, 2010

Scott Pilgrim vs The World : Sangat Super Best dan Cool

minggu lepas aku macam agak bosan. nak tgk wayang macam malas nak save bajet. jadi aku amik keputusan juz lepak2 kat rumah sambil tgk tv. tgk tv pun rasa cam x best. aku rasa aku dah lama x lepak depan tv lama2.

jadi aku beli 3 dvd. tapi dalam 3 tu, cerita yg paling best ialah dvd Scott Pilgrim vs The World!

ye, aku mmg lambat nak tgk cerita ni sbb tajuk die buatkan aku malas nak beli or tgk tapiiiiiii......ceh ada tapi lagi tu. tapi di sebabkan aku baca review abg aku dan beberapa source yg boleh di percayai, so aku pun tertengok dan tersuka. eh?

starting cerita je dah best. lagi la bila tgk sampai habis kan. owh aku tgk cerita ni adalah 5 kali sbb dvd player cam tah ke apa tah asyik la rejek dvd ni (terima kasih la pada penjual dvd yg buatkan aku usaha lebih untuk tgk cerita ni. pfffhhhhttttt)

so cerita bermula dgn Scot Pilgrim (ofkos la die watak utama sbb tajuk pun dah nama die) yg dating budak skola sbb nak lupakan ex awek die si Envy. then tetiba hadir lak pompuan misteri bernama Ramona Flowers.






si Scott pun cam terpikat dgn Ramona tapi tapi tapiiiiii.....die kena battle dengan 7 org ex bf Ramona.

ye aku tahu yg ulasan cerita die biasa2 je but don't judge by a book by it's cover. jalan cerita movie ni sgt2 best. macam main game pun ada. yg penting best la. aku suka! rate aku 9/10. x dapat 10 sbb dvd aku biol. =)






p/s : tetiba teringat movie Garasi. aku tgk cerita tu mata x berkelip tau.

No comments: