I love all things around me especially you, you and you coz we must treasure them before they are gone

click me!

Saturday, February 26, 2011

Gila Coklat

mula dari 23-25 februari ada pameran buku dan coklat berdekatan dengan ofis aku. masa memula pegi tu rasa cam biasa je. coklat pun bukan yg import punye ke jenama mahal2 punye ke. just coklat buatan malaysia je. tapi aku singgah la kejap temankan kawan aku sebab die ada booth kat situ. booth die buat pameran buku je.

so bosan2 tu, aku pusing2 la jugak. xde benda best pun. tapi aku ada la jugak beli coklat rm1. buat rasa. bila makan rasa cam eh sedap la pulak. tapi masa makan tu aku dah balik ofis pun. malas nak menapak ke pameran tu balik. cadangnye nak gi masa ari jumaat.

so semalam aku pegi lagi pameran tu. nak beli coklat yg aku beli aritu la. bila sampai kat booth tu, xde orang! aku tanya kawan aku. kawan aku kata mungkin stok diorg dah habis kot sebab tu diorg x buka. dah la last day. di mana aku nak cari coklat ni?

di sini kah?

ni gerai jual coklat marsmallow cucuk2. ada gak coklat bar tapi x minat langsung nak singgah. nape tah.



sini?

 booth jual coklat dgn patung2 comel. x suka la patung. bukan leh makan.



kat sini ke?


memula nak beli coklat filling tu kat sini. gambar jauh je. taku nak amik gambar dekat2. kang x pasal2 kena saman. owh diorg jual ikut kotak. ada yg rm40 isi coklat berapa ketul tah. ada yg rm50. yg jual satu2 cuma coklat kosong je. ada la coklat tu ada la bentuk love2 la huruf2 la. apa jadah lak aku nak beli camtu kan. nak bagi sape. oleh itu, kita kensel beli sini!


tetiba kawan aku ni dok sibuk promote tiramisu kat aku. eleh setakat tiramisu, aku dah penah makan la. biasa je rasa die. "ko try la rasa dulu". kawan aku cakap camtu sebab booth tu kawan die punye. kena la promote lebih. ceh macam la dapat komisen. okla kita rasa ye.



ni la gerai tiramisu. diorg ada jual coklat dgn filling gak. 


memang terbaik ok. x sama cam tiramisu yg ko beli kat kedai. diorang letak banyak cream cheese kot. oh secawan tu harga die rm4. kalau beli 3 rm10 je. masa last day tu, diorg ada tambahan lagi. beli 3 percuma satu cup kecik tiramisu perasa strawberi. harga rm10 gak. ahhhhhh cobaan.....cobaaannnnn.....tapi aku beli satu je. takut si Al x suka makan. t aku jugakkkkk yg kena habiskan.

balik je rumah, terus mengadap benda tu. sedap weyhhhh. aku bagi la Al rasa sikit. memang betul pun die xnak. so.....aku la yg kena habiskan. aku suka je. hihihi



dah separuh aku makan. simpan untuk esok lak. hehehe 


ye, benda sedap perlu la di makan sikit2 supaya kita dapat betul2 menikmati rasanye yg sedap itu. oh aku ada jugak beli coklat dgn strawberi filling dan dark coklat. beli kat booth yg sama lak. 2 ketul rm2 je. patutnye rm2.20 tapi kawan aku mintak kawan die bagi diskaun. thank you bebeh. tetiba.

tapi coklat tu aku x sempat makan lagi. sebenarnya sayang nak makan. hehehehe





p/s : i like sweet things. yummmeyhhhh

No comments: