I love all things around me especially you, you and you coz we must treasure them before they are gone

click me!

Monday, December 3, 2012

Legoland oh legoland

aku x ingat bila tah akak ajak aku n Nia gi Legoland. owh masa tu besday sultan Johor kot. jatuh nya hari khamis. kami pegi berempat je. akak, BIL, aku n Ai. Nia mesti la kena ikut kan. ye cerita dah basi. xpela. yg penting update kan. ;P

kononnya nak gi awal la tapi last2 sampai dekat kol 11 kot. kitorg pakai annual pass. so kejap je dah dapat masuk. masuk je xde arah tuju. tgk semua games pun ramai org jadi kami pusing2 kat area yg ada monumen dlm bentuk lego tu. masa nak amik gambar tetiba kamera aku buat hal lak. so banyak gambar pakai kamera akak. hehehe

dah la tempat tu besar. dari point A ke point B jauh ok. pastu panas giler. owh Nia memang aku dukung jela. nak suruh die jalan die memang malas lagipun cepat sikit kitorg sampai. dah penat2 pusing2 kitorg rehat jap layankan Nia main kat playground.



suka die duduk dalam tu. =)







cute x? hahahaha




lepas tu kitorg gi tgk movie Spellbender 4D. bagi aku kira ok la untuk budak2. ada rasa air2 sket. Nia takut dalam tu. bunyi kuat sangat pastu ada angin, die takut kot. hahaha

lepas tu kami pegi kawasan castle ke apa tah. tapi kira tema die istana lama la. situ ada roller coaster. so kami naik tapi bergilir la. sbb nak kena jaga Nia kan.






masa tengah beratur. nak amik gambar diri sendiri malu amik gambar benda ni pun jadi la.

roller coster ni pendek je. ko x sempat nak semput sakit dada apa semua tetiba dah sampai bawah. jadi x hairan la kalau budak2 pun boleh naik benda ni.  gambar roller coaster xde. habis dah naik sorg. ye diorg naik dulu. tinggal la aku keseorangan. sampai bawah Nia macam dah cranky jadi kitorg pun decide nak balik je.

owh kat dlm Legoland makanan mahal gilos. ko bayangkan air teh heaven n earth yg biasa rm2.50 tu jadi rm5. aiskrim 1 skup rm7. ni bukan aiskrim Baskin Robbins ye. ni aiskrim walls yg ko biasa beli 1 liter rm10 tu. ye begitu mahal sekali. jadi kalau agak2 nak jimat, sila makan dulu di rumah. atau korg boleh je makan kat Medini Mall.

sebelum masuk Legoland tu kan macam ada kedai2. tu kira area Medini Mall la. sini harga die cam biasa je. owh Coolblog n KFC pun ada.

kami masuk x sampai 2 jam pun. xpela next next year kan ada. tunggu pokok besar sikit la baru aku gi lagi. sejuk sikit. sikit la. hahahaha





p/s : so many things to be done but happy. =)










No comments: