I love all things around me especially you, you and you coz we must treasure them before they are gone

click me!

Friday, March 1, 2013

Duit melayang-layang

i know....i know....baru je gaji berapa ari lepas tetiba sekarng dah tinggal nyawa2 ikan dah. tapi bils semua dah setel smeua kira ok la tu kan cuma bila dompet dah makin nipis tu yg x best. yg menambahkan lagi tu, boleh lak pagi tadi kereta aku xleh stat.

nak di jadikan cerita, pagi tadi cam biasa la nak gi breakfast. gi sorg je. masukkan kunci tapi kereta xleh stat. aku dah cam alamak....apakah yg berlaku ini? masa tengah terkial2 tu ada beberapa ofismate aku yg baru balik sarapan pun datang jenguk. masing2 try stat enjin tapi xleh. nasib baik ada ofismate aku yg tau pasal kete. so die yg tolong tengokkan.

mula2 kitorg suspek bateri tapi bila die try die kata starter. aku dah cam apakebenda la yg ko cakap ni. so bincang2 diorg kata better bawak gi bengkel je. dalam hati aku kata 'camne nak bawak?'. 2 org ofismate aku ni tolong tolakkan kereta aku turun bukit pastu diorg suruh masuk gear ke apa tah n terus hidup. but still kena gi bengkel gak. nasib baik ada bukit. kalau x mau patah pinggang diorg. hahaha

anyway, pegi bengkel aku pun confident je cakap starter. tapi org bengkel test rupa2 nya bateri dah kong. melayang dekat rm200 gak la duit aku. haishhh....nak tunggu gaji lama lagi ni. perlukan backup plan.

owh pagi tadi hantar Nia ke rumah pengasuh baru. xtau la die ok ke x tapi so far Nia ni jenis x takut org. pastu senang je nak kawan dgn budak2 lain. balik keje t aku tanya makcik tu la. dan pagi tadi ngam2 sampai ofis. tapi still lambat 1 minit sbb kawan aku lambat amik kunci. bila kita awal, org lain lak lambat. memang minggu ni rekod kedatangan aku merah jela. hmmm.....







p/s : kalau la ada pokok duit kan best. duit yg boleh pakai la. hehehe






No comments: