I love all things around me especially you, you and you coz we must treasure them before they are gone

click me!

Thursday, January 7, 2016

Dah mula sekolah dah

eh dah tahun baru ke? cam sama je? azam aku tahun ni.....em apa ek? eh lupa la. lantak la eh. hahahaha

anyway, tahun ni Nia dah 5 tahun. so kena la masuk tadika kan. ikutkan Nia stat skola akhir bulan 12 ari tu. guru besar skola die saje awal kan seminggu biar x clash dgn mak pak yg hantar anak gi skola kebangsaan.

first day skola, Nia ok je. aku ada la jenguk die jap masa minum pagi. sehari je aku gi jenguk die. lepas2 tu dah xde dah. hahahah nampak nau aku ni jenis relaks je kan. balik skola pun aku x amik. cuma first day jela aku amik sbb van skola stat hantar balik hari kedua. owh hari2 aku hantar Nia gi skola. cuma balik je naik van.

Nia kan aku hantar rumah pengasuh. so die memang x susah berkawan dgn org. so aku x risau bab tu la. Nia pun excited bangun pagi2 dapat pakai baju skola. yela slalu tgk org pakai je kan. so far ok la. cuma bila aku tanya,


'hari ni kat skola blaja apa kakak?'

'entah. tapi tadi akak makan mee goreng'


tgk tu. makan je tau nya. org tanya lain, die jawab lain. haishhhh hari2 ok die jawab camtu. last2 aku malas nak tanya dah.

pastu sekarang tiap2 malam aku kena duduk sebelah die buat keje skola. kalau di biarkan die buat sorg2 memang jawab nya x buat la. main je kejenya. bila Nia buat keje skola, Ari pun sibuk nak buat jugak. tapi pakai buku otromen la. hahahah

so far sekarng Nia baru blaja kenal huruf jela. membaca belum lagi. mengira dah pandai dah. ada ciri2 jadi akauntan x? hahahaha




No comments: