I love all things around me especially you, you and you coz we must treasure them before they are gone

click me!

Friday, February 19, 2016

Kisah sebuah beg

minggu lepas, Nia ajak aku belikn die beg skola. bukan die xde beg slame ni cuma beg die tu kecik. so sekarang die asik bising je buku die x muat masuk dlm beg tu. hehehehe

beli kt kedai beg biasa je tapi boleh tahan mahal jugak beg skola budak ek. aku bukan kedekut. aku x kisah beli mahal2 asalkan boleh tahan lama. masa beli tu, teringat aku masa kecik2. aku boleh kira berapa kali aku beli beg skola. x sampai 10 kali kot. sbb biasa nye beg aku blh tahan sampai dekat 5 tahun jugak la.

walaupun ayah aku keje gov tapi gaji masa zaman dulu kn kecik. adik-beradik aku lak ada 5 org. jadi klau blh memang kena byk jimat la. nasib baik kitorg ni jenis x kisah. kalau takat org ejek tu aku dah biasa. sbb beg aku biasa nye ayah akan beli yg jenis tahan lasak punye. beg tu jenama umbro kot. ko bayangkan budak skola rendah dah pakai beg umbro ok. tapi aku x kisah. sbb aku kn tomboy sket. sbb tu kot bila dah besar pun aku jenis x kisah pasal fesyen ke apa. sbb x mati kot klau x ikut fesyen pun kan.heheh






masa tgh pilih beg Nia tu, klau ikutkn aku nk belikn die beg yg lasak sket. biar tahan lama. lagipun aku tgk beg yg lain tu material die jenis berat. jadi bila dh isi buku mesti jadi lebih berat kan? tapi dah Nia minat beg princess kan. aku ikutkn jela. cuma aku dah bagi die syarat yg beg die kena tahan 5 tahun, xleh main beg tu selain tuk bawak pegi skola n jaga jangan sampai koyak. pergh syarat macam la Nia ingat.

hopefully Nia akan jaga barang die baik2. bila di fikirkan balik, bagus jugak hidup zaman dulu2. g skola hepi je xde nk bersaing dgn sape2. dapat duit belanja 50 sen pun dah rasa cukup nikmat dah tu. sekarang ni aku bagi anak aku duit rm1 die buat main je. eh td cerita pasal beg kan tetiba crite lain laksss hehehe ala macam x biasa....

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...