I love all things around me especially you, you and you coz we must treasure them before they are gone

click me!

Thursday, October 27, 2016

Konvokesyen Adik

minggu lepas kan minggu konvokesyen. Adik aku pun konvo. die yg penghabisan la. eh x jugak. yg lagi sorang tu lama lagi. hehehehe

ikutkan aku malas nak ikut gi tgk adik tapi nanti sape lak nak ganti drive bila ayah penat kan (ayat ngampu diri sendiri). jadi terpaksa la aku pegi. hehehe yg gerak dari Johor cuma Adik, mak, ayah, aku n anak2 aku je. sebabkan Adik konvo kat Selangor, so kitorg memang dah rancang nak tido rumah Ai. n famili abg akan jumpa kitorg kat sana.






sebelum balik BP, sempat lagi membeli belah kat pesta konvo UTM. hihiihi

aku gerak balik BP ari jumaat malam sbb tunggu Adik balik keje. skali sampai rumah mak, jalan tutup. lupa lak ari jumaat rumah mak ada pasar malam. nasib baik masa tu dah kol 9 so xde la tunggu lama sangat.

esoknye pagi2 kitorg dah buat sesi photoshoot. kebetulan Akak balik rumah mak mertua die kat BP, so die pun datang rumah mak nak join photoshoot skali. tapi amik gambar pakai henfon biasa jela. xdan nak amik photographer bagai.

kol 10 ayah sampai je kitorg terus gerak ke Selangor la kita. hehehehe

sampai Selangor terus roger2 Ai pastu terus gi makan kat foodcourt Aeon. malas nak cari tempat makan jauh2. setel makan terus lepak kat rumah Ai. malam tu famili Abang sampai.




SIL bawak mini kek.




2 hari sebelum tu hari jadi Akak. cian die n BIL x dapat ikut. kalau x boleh sambut besday sama2.

Abang n famili lepak x lama pun sbb si kecik Aamal x sihat lak. so die macam cranky sikit la. tapi diorg dah janji esok nak datang masa Adik konvo. malam tu Ai bawak kitorg makan kat tempat special kat Petaling Jaya. ikutkan nak makan dekat2 dengan rumah Ai je tapi banyak tempat full house. nasib baik makanan semua sedap2.




Ari x tahan tengok udang besar2.






menu favourite kitorg malam tu : nasi goreng ketam



menu lain :



mix plate






lasagna daging





lasagna sampai last. tu yg pinggan dah dekat kosong dah. masing2 pun masa tu perut dah ketat. tapi sedap gak. cuma banyak sangat daging. pasta kurang. tangan Nia sibuk nak tunjuk sign 'good'.


habis je makan masing2 dah macam ular sawa. tu pun nasib baik awal2 Ai dah warning jangan order banyak2. sbb portion die memang besar. satu pinggan tu untuk 5-6 org makan okeh.

ari ahad pagi mak, ayah n Adik gerak awal gi tempat konvo. kitorg gerak dalam kol 11. yela kalau aku ikut mak pun bukan buat apa2 kan. sampai je tempat konvo terus mak ajak bergambar kat studio. upacara pemberian sijil dah setel tapi petang Adik ada upacara ikrar la plak.

so Adik masuk dewan, kitorg gi cari makan kat pesta konvo.






terjumpa pau cendawan femes. boleh tahan sedap gak.

Adik setel ikrar dekat kol 6. lama giler kan. kitorg balik malam tu gak. sbb esoknye Nia sekolah. so erm aku xde la berjalan sangat pun. lebih banyak penat menunggu je. nasib baik Isnin tu aku amik cuti.

anyway, aku nak ucapkan tahniah to my beloved sister, Adik.
penat lelah ko selama ni berbaloi.
cam x biasa lak panggil ko doktor.
cepat2 simpan duit, boleh cepat.....uhuk...uhuk.... kawin....heheheheeh











No comments: