I love all things around me especially you, you and you coz we must treasure them before they are gone

click me!

Monday, August 2, 2021

Pandemik tak kesudahan

Assalamualaikum...

Hai korangss...

Lama rasanya x tulis kat blog ni...rasa macam dah bersawang pun ye...

macam mana life korang semua? aku harap semua pun berjalan dengan baik...aku? hmm...masih cuba bertahan walaupun rasa kepala otak macam dah tepu asik duduk rumah je. pulaknya sekarang kan pdpr macam xde kesudahan, dengan keje ofis lagi.

aku pun tak tahu la apa nak jadi sekarang ni. semua pun makin selfish. kita yg duduk di tengah2 ni juga yg rasa hari2 makin dihimpit. dengan keadaan pandemik yg xtau bila akan pulih, ekonomi makin menurun, duit pun makin berkurang. so far, aku masih ok. cuba untuk fikir positif. tapi tula bosan duduk rumah. nak keluar rumah pun xtau nak pegi mana. paling2 pun pegi tapau je terus balik.

alhamdulillah anak2 aku sihat, famili aku pun sihat. cuma masing2 rindu. rindu nak balik kampung jumpa mak, peluk mak, makan masakan mak. macam kan aku ni duduk oversea plak kan. tapi itu la keadaan sekarang. yg aku dan famili aku boleh buat adalah videocall jela.

pada yg terkesan, semoga korang semua tabah. cekalkan hati. kita sama2 berdoa semoga keadaan akan semakin membaik dan pulih sedikit demi sedikit. jangan putus harapan. Allah sentiasa ada di sisi kita. jangan malu untuk kibarkan bendara putih. sebab kita pun manusia biasa, kadang kita dah berusaha tapi keadaan masih menghimpit. percaya la masih ada manusia lain yg memahami. yg boleh menghulurkan bantuan.

pada yg berkemampuan, hulurkan la bantuan pada jiran2 yg terkesan. sedikit rezeki yg kita beri amat bernilai bagi mereka. sebarkan kebaikan pada semua. all the best semua. insyallah semua akan baik2 saja.




No comments: