I love all things around me especially you, you and you coz we must treasure them before they are gone

click me!

Monday, January 25, 2010

Flea Market @ Garage Sale

Pada 23hb ari tu kat tempat aku keje ada buat Garage Sale….kalau org Melayu ckp, jualan brg2 terpakai…x banyak pun gerai yg buka…Cuma ofis aku je jual brg2 terpakai…gerai lain2 jual brg2 baru tapi ada diskaun la…

Banyak la brg2 yg biasa kita lihat kat pasar malam…cam kasut, baju. Perfume, kek pun ada dijual…aku pun ada sumbangkan sikit baju2 aku yg dah aku x muat dan x pakai…aku x pasti la brg aku tu dpt sambutan ke x…coz aku dtg kat event tu pun agak lambat…dlm kol 5 gitu…..brg pun dah kurg….tapi yg aku perasan, brg2 yg aku letak kat gerai dah xde…so maksudnye laku semua la kan? Hahahahaha aku kayo! Ceh, berangan lebih lak….apa pun 50% dari jualan kat situ akan di salurkan kat tabung kebajikan…so kalau aku untung rm20 pun, aku cuma dpt rm10 je….ok la tu dari xde.

Lagipun aku xberniat pun nak jual brg2 tu. Ingatkan nak bg kat sedara mara or org2 miskin tapi x sempat dan kebetulan lak ada event ni kan….apa salahnya aku menyumbangkan sikit brg2 aku….sbb diorg bukan takat amik baju je, kalau korg ada kasut terpakai ke, dompet ke, pun boleh dijual….yg penting brg tu mestila berkeadaan baik…

Dgr nye event ni akan di teruskan setiap tahun… Bgus la…xde la kita buang je brg2 x pakai tu kan… korg pun boleh la kumpul brg mulai skrg….mana tau boleh dijual kat event tahun dpn…jgn lak korg beli brg semata2 nak jual kat situ…xkan dpt harga double la…separuh harga ada la…lagipun ni kan untuk tabung kebajikan….jadi jgn la terlalu mengharapkan untung….. kalau ada perabot lebih pun boleh letak kat gerai tu tau….hehehehe gurau je…Peace =P

No comments: