I love all things around me especially you, you and you coz we must treasure them before they are gone

click me!

Thursday, August 5, 2010

Jalan macam kura2, drive mcm pelesit

hari ni ada bacaan yassin kat ofis aku. lepas bacaan tu di sediakan la macam2 juadah. dah macam bazar ramadan aku tgk. aku ni dah la tgh berpantang. bila tgk macam2 makanan depan mata badan rasa menggigil pastu rasa nak lompat dan cakap hooreyyy!!! tapi otak aku mesti la center lagi kan. gila kau lepas baca yassin nak lompat2 lak. kang x pasal2 terkoyak balik jahitan luka tu. aku pun tenung jela makanan2 semua tu.

kawan2 aku dah amik 2-3 pinggan dah tapi aku masih x gerak2. aku bukan apa. xtau nak makan apa. yela aku nak kena fikir satu2 makanan ni ada x bahan2 yg melanggar pantang aku. tapi xde la lama mana. ada la 5 minit pastu aku tgk laksa johor tu macam menyelerakan dan aku fikir bahan kuah die buat dari ikan kan?

ok la tu. so aku pun amik pinggan n ceduk.
sambal belacan x amik, limau pun x. lagi nak makan apa ye.
oh tembikai. ok boleh.
eh, ada kek. boleh gak.
eh ada kuih cara. hmm amik la sebiji.
ok pinggan dah full. cari seating lak.
eh, kawan dah lambai2.
perjalanan nak ke kerusi tu aku rasa dah makan sejam sebab aku jalan cam kura2. yela org sakit kena la jalan pelan2. xkan nak guling2 cam tenggiling lak kan.

baru jela aku nak menyuap laksa, seorg kakak ni tegur aku. "boleh makan ke?"

apa ingat aku xde gigi ke nak kunyah makanan. tapi pikir2 balik aku kan sakit, mesti die tanya aku leh makan laksa ke x kan. tapi nape x cakap je "eh, awak leh makan laksa ke?" kan senang aku nak paham. aku tanye die balik.

"xleh ke? kuah die buat dari ikan je kan"
"eh xla. ada udang kering, belacan......bla bla bla"

ok aku dah terpana kat situ. habis tu nak suruh aku makan tembikai je ke? owh semua org makan sedap2 pastu aku makan buah je. ada la lagi akak tu borak dgn aku tapi aku jawab nak xnak jela. dah lapo malas nak melayan org sgt.

x berapa lama lepas makan tu tetiba kepala aku pening lak. rasa cam nak muntah. perut pun cam memulas jek. ada kena mengena ke semua ni berlaku????


tgk gambar ni rasa terliur lak. rasa cam nak makan lagi je. hehehe


apa2 la yek. semalam aku dpt duit hasil jualan Garage sale yg zaman bila tu. ala yg aku tulis ni.

ingatkan sampai ke tahun depan aku x dpt duit tu tup2 ada akak tu bagi aku envelope. dlm ada la rm11 je. RM11 je?!! baru aku angan2 nak beli dompet baru. hmm xpela. nama pun jualan amal kan. lagi pun mmg separuh duit tu diorg amik dan bagi badan kebajikan. tapi lama tu aku tunggu.lebih 7 bulan. kalau kawin dah ngandung 5 bulan tu. biasa la tu kalau deal dgn gov. nak kena approve banyak surat2 dan department baru la leh buat payment. dulu kawan mak aku sampai bungkus perniagaan sbb lambat sgt dpt bayaran. yela xkan asik nak klua duit sendiri je kan. eh dah melalut ke lain lak aku ni. hahahaha cam x biasa je. ok la. penat dah taip. Peace!








p/s : aku drive cam pelesit. jgn harap la aku nak bawak 40km/j melainkan kalau ada accident kat situ. mesti nak cecah 80km/j gak. sakit2 pun leh bawak laju tau. nak je aku drive dlm ofis. senang. xyah nak berjalan cam kura2.  =P







p/s/s : aku taip entry ni makan masa 2 jam sbb blogger cam @#%$&&. xleh nak upload gambar la, nak edit xleh la. sampai sakit perut aku dah ok dah. so maknanye kalau nak baik sakit perut kena geram kat blogger dulu ek? cadangan bernas. akan ingat bila sakit perut lagi. ;P

No comments: