I love all things around me especially you, you and you coz we must treasure them before they are gone

click me!

Wednesday, August 4, 2010

Meneman org shopping

ok ni entry masam yg aku rasa aku perlu buat sbb sekarang ni pun aku tgh stuck xtau nak tulis apa. so baik aku further je entry2 yg dah lama simpan tu kan.

ahad lepas aku balik keje part time, masa tu perut masih sakit. so aku fikir xpela gi singgah klinik jap walaupun masa tu mak dah mesej suruh balik cepat. haissshhh aku dah la x sihat lagi nak melayan mak shopping lak. kebetulan Ai balik minggu tu. ingat x yg aku gi laut dgn Al? patutnye tgh hari kitorg dah balik dah tapi di sebbkan nak kena menunggu cik Ai balik, terpaksa la stay sampai kol 6. tapi Ai sampai dlm kol 6.30 gitu. si Al dah menguap sakan. sian die. eh, aku nak cerita pasal teman mak shopping kan? hahaha lupa. ok sambung.

aku gi la klinik. nasib baik org x ramai. dapat la mc sehari untuk esok. balik rumah dgn kelaparannye mak n Ai dah ajak klua balik. tujuan asal aku xtau. perut aku still perit. ingatkan mak nak belanja makan dulu ke apa kan. boleh lah die singgah gi bank la apa2 la. oh aku x drive sbb sakit perut. lepas gi bank gi mydin lak. xde beli apa yg best pun. hari pun dah gelap so aku suggest kat mak cari surau je. terus menuju ke angsana la sbb situ je dekat. nak solat pun selesa dan boleh terus shopping.

dah selesai apa patut perut aku berbunyi2 lagu M. Nasir 'Tanya sama itu hud-hud' bergong2 bunyi. aku cakap kat mak, jom la makan. kitorg biasa kat angsana mmg lepak McD je la. so makan kat situ je. aku n Ai order burger baru tu GCB. sedap melampau kau. mak lak terpedaya dgn iklan KFC so mak tapau Toaster Pocket dan makan kat McD. xpe kan. ala restoran tu mmg bapak aku punye la. hahahaha




dua2 rasa mmg sedap. yela aku rasa gak mak punye. cuma cam pelik la diorg letak jagung dlm tu. pelik tapi sedap. aku rasa cam nak nak makan GCB lagi la. teringat minggu lepas gi makan McD dgn Al. die order GCB langsung x ajak aku pun. 5 minit je makan dah habis. mmg buruk lantak betul. ceh nak marah org lak padahal ko tu xleh makan ayam dan seafood. aku kena berpantang la kalau x luka jahit leh menanah. eh aku ada ckp luka ke? mana ada. ha... ha... ha.... ok gelak pura2. penat la. kan dah ckp pasal sakit tu aku cerita lain hari. okeh? =P

lepas melantak dan menelan ubat, terus bersemangat nak jalan2. ari tu aku ada cerita kat mak pasal satu kedai ni yg banyak jual brg english style. so mak sgt la teruja nak gi kedai tu. sampai2 je die dah melilau cari brg yg die nak. aku n Ai nak mengikut malas. yela sbb kejap mak ke kiri, kejap ke kanan. last2 aku tunggu mak depan pintu je. hehehe mak nak borong set makan tapi masa gi tu xde lak. xtau la dah habis stok @ kat situ mmg x jual dlm set. pastu mak nampak sudu comel2 bersusun je. die ingat nak rembat la tu skali tgk harga sebatang je dah rm5!!! (sudu panggil sebatang ke? entah aku main hentam je). so mak x jadi beli tapi die beli gak sarung kusyen n alas meja. pastu mak nak gi kedai lain. aku ckp kat mak aik kejapnye. ari tu beria2 nak dtg sini. terus mak bagi evil eye kau. hahahaha padan muka aku.

then jalan2 lagi. saje tgk2 baju kat butik2. tapi xde yg berkenan. tetiba mak teringat nak beli langsir lak. langsir lama dah bertahi lalat. so kitorg ke Kamdar la. sebelum tu ada gak gi kedai langsir yg lain tapi mahal nak mampus pastu servis pun x best.

masuk2 je dah ceria sebab ada macam2 pilihan.

 

aku baru ingat nak amik gambar lagi mak dah ke belakang dah. excited betul makcik ni. tgk la tu. konon tanye aku corak apa sesuai dgn semua color sbb mak nak combine dgn langsir lain. langsir yg die nak beli ni color putih tapi nak ada corak @ design tuk buat langsir background je. so aku ckp la design biar color emas @ cream so boleh blend dgn semua color. tgk celah mana die pegi? color hijau k. pfffhttt....


pastu aku bebel2 la kat mak pasal color semua n last2 mak beli yg design color emas. aku dgn Ai? sementara tunggu salesgirl kat situ potong langsir semua kitorg lepak sambil snap2 gambar. tgk la kasut Ai tu. kiut je. kalau aku pakai mmg ketat la. tgk la jari kaki aku tu. melebih had kau. kalau boleh potong dah lama aku buat. boleh pinjam kasut Ai. minah ni dah la koleksi kasut die melambak2. yg die pakai 2 pasang je. geram aku. eh tergeram lak. plastik beg yg aku pegang tu la hasil belian kat kedai English style. owh ye nama kedai tu Romantika. aku xtau la kedai tu jual murah ke x sbb x penah gi kedai style camtu kat tempat lain tapi kira affordable la. kalau x, xdela mak aku borong kan. owh barang aku xde. sbb aku sengkek. brg2 Ai lak kat kereta. die byk memborong kat Mydin. minah ni mmg perangai sama cam mak. kalau gi shopping mesti ada je brg die beli. padahal aku yg dah berkerjaya pun x cam die. ceh macam kerjaya aku best je. hahaha boleh la cukup makan. lagipun aku kan nak menyimpan. alamak terbebel pjg lak. gambar kat kedai Romantika xde sbb aku malas nak snap. so tu je aktiviti ari tu. bye Peace Out! =P






p/s : tadi ada rombongan budak2 skola dtg ofis. ada beberapa org main2 kat depan pintu. aku nak sepak sekor2 boleh x? memekak je tahu.

No comments: