I love all things around me especially you, you and you coz we must treasure them before they are gone

click me!

Friday, December 10, 2010

10 Tahun Terpisah

so tadi...ceh tetiba so so lak kan. bajet omputih betul la aku ni. lantakkkkkk la kan.

so tadi aku lunch bersama bekas bestie aku masa zaman kepala otak biol lagi. zaman cinta monyet, zaman xde makeup, hingus meleleh (tapi aku x...aku pakai tisu la. sekotak lagi aku bawak gi sekolah). but anyway, kiranya perjumpaan ni x di rancang sbb aku mana la tahu die bz ke x, tgh keje ke, tgh berkebun ke kan.

pagi tadi aku buka fb macam biasa. bajet artis la ada org nak komen kat wall aku kan. pastu tetiba tangan aku gatal lak tekan mode chat. nak tgk siapa tgh on9. skali nama pompuan ni ada. so apa lagi. kasi borak la kan. borak punye borak, Deja(sila jgn pelik dgn nama panggilan kawan aku ok.) ajak aku lepak. aku pun ok la. tapi......ada syarat tu. demand tol la minah ni. die nak keluar berdua je dgn aku. kira girls day out la ni. aku ok je. ingat nak keluar lepas aku balik keje. skali my husband nak jumpa lak petang ni. so cancel. jadi keluar gi makan lunch jela.

aku sampai sanggup pinjam moto pakcik ofis lagi semata2 nak jumpa Deja. (lain kali ko kena belanja aku kepci okeh)

masa mula2 jumpa tu, aku mmg terkezut habis la. coz Deja dah berubah menjadi sangat comel. (xpe ke aku panggil ko comel? xpela ek)

Deja pun terkejut jumpa aku. die kata aku x berubah sejak dari skola. ye ke? patut la ramai je budak skola nak ngorat aku ek. lol

banyak la benda yg kitorg borak kan. dah kira walking down memory lane la ni. xleh blah betul bila ingat2 balik. Deja kata aku suka ajuk2 cikgu yg mengajar. lagi2 la kalau kitorg benci dgn cikgu tu. pastu dgn ingat2 balik kenangan bergaduh lagi, tikam belakang, jeles men'jeles' la. memang semua perkara x matang la. aku hampir x ingat perkara2 bodoh yg aku penah buat dulu kalau Deja x buka cerita. malu siot.







 tapi xde la kes cinta monyet. yela, aku kan baik. pangawas lagi(masa tu la). x main la cintan cintun ni. tapi apesal aku rasa cam ada je? owh tu masa kawan dgn G. hahahaha giler biol la. ok tang tu xmo cerita. giler memalukan.

but anyway, lama giler la kitorg borak. ada la 2 jam. aku terpaksa balik ofis pun sebab ada kerja. kalau x, mmg ada banyak lagi benda nak borak dgn minah ni. 10 tahun x jumpa la katakan. serius aku mmg x penah jumpa die dalam tempoh 10 tahun tu. ni jumpa pun sbb kebetulan die praktikal dekat2 dgn ofis aku. so boleh la jumpa. kalau x sampai bila2 pun x dapat jumpa. yela masing2 dah bz keje.

damn! lupa nak amik gambar die. aku ni suka nak lupa2 tau.





to dear Deja, 
aku tahu ko kadang2 baca blog aku ni. aku juz nak cakap yg aku hepi sesangat dapat jumpa ko. 
macam impian jadi kenyataan ok. sbb serius x sangka dapat jumpa. keep in touch ok. i'll miss you....ok dah macam les lak aku rasa. but you know what i mean kan. =)







p/s : demam oh demam....bila lah ko nak baik ni? =(

No comments: