I love all things around me especially you, you and you coz we must treasure them before they are gone

click me!

Saturday, April 30, 2011

Kursus la sangat

pada sape2 yg rindukan aku, ketahuilah oleh kamu semua yg aku gi kursus. kursus apa? itu yg kita x tahu. hehehehe

well anyway, kursus memang boring. tapi ada sikit fun la sebab ada aktiviti n so on but yg membuatkan kursus best is the food! ye, aku memang kuat makan. so makanan bagi aku penting ye kawan2 tapi yg x best nye tetiba la bos aku buat polisi baru. ye, hari2 pun die nak buat polisi baru. haissssshhhhh.... polisi healthy living. ye kawan2 bos aku telah ikut saranan PM n buat kami semua makan makanan yg sihattttttt banget. sihat tahap makanan tuk org sakit diabetes.

tau kitorg makan apa sepanjang kursus? nasi biasa di tukar dgn nasi beras perang. roti lak roti gandum. tapi bukan macam roti gandum gardenia tu. ko nak makan berkeping pun x kisah tapi ni jenis roti xde rasa ok. pastu diorg letak la mayonis sikit, telur rebus sikit n sayur banyak. memang berkhasiat. lepas tu tetiba minum lak air teh jasmin. memang sedap wa cakap lu. rasa die....urghhhh......


ni la nasi beras perang...



macam air bunga kekwa tapi rasa x sama...


menu hari2 berubah tapi tang makan tgh hari memang makan nasi beras perang. rasa die? macam nasi jagung kot tapi tawar. tah la. korg kalau nak tahu, korg try la makan ye. aku masa hari pertama tu leh terima lagi. dah masuk hari kedua, ketiga dah terus perut aku xleh terima. yela dah biasa makan nasi putih tu kan. ada satu hari tu, kitorg sarapan nasi lemak. tapi buat dari beras perang ok! perut aku dah meronta2 dah. nasib baik ada bekalan biskut. tu pun bila balik rumah aku macam x selera nak makan. tetiba rasa semua cam nasi beras perang je.

tapi hari ni aku dah ok. thanks tu mak la. ye, balik je kursus terus berdesup gi rumah mak. dan mak sebagai ibu yg memahami telah masakkan aku sambal udang, sup ikan n kubis goreng. rasa die memang heaven la. dan di makan dengan nasi putih biasa. owh suka nye! sampai aku tercekik tulang ikan. tulang ikan bilis kat kubis goreng. ha-ha-ha.....yela. korg gelak la. Al siap makan ikan bilis tu banyak2 sebab die kata nak balas dendam tuk aku. thanks la sayang. huh! *merajuk pastu duduk jauh2




p/s : arghhh tobat ok nak gi kursus lagi. ni pun kursus paksa rela. kalau x, xde maknanye aku nak gi. owh ye, aku macam x dapat apa2 pun dari kursus tu. ala cam x biasa je.....hehehehehe...

No comments: