I love all things around me especially you, you and you coz we must treasure them before they are gone

click me!

Thursday, May 5, 2011

Peristiwa Ngeri

ok xde la ngeri sangat tapi teringat2 la jugak.

cerita nye camni, tadi aku gi sarapan dgn my husband n Kak Ani. Al masuk keje petang ari ni so ingat nak dating sambil sarapan tapi sian lak Kak Ani sarapan sorg2 so ajak la die skali. makan kat kedai apa tah tepi jalan. budak2 ofis aku panggil gerai batu 10. batu 10 tu kat mana aku xtau la. aku bukan reti pakai batu2 ni. aku pakai km.

anyway, kitorg makan soto nasi. soto nasi kat situ memang terbaik la. Al makan siap hirup2 kuah die pastu habis pastu die mintak aku punye. kalau boleh mintak satu periuk sup, dah lama dah die mintak. memang giler sup pakcik tu.

so lepas makan tu, aku hantar Al balik rumah sebab naik kereta aku. pastu masa on da way nak ke rumah aku tu la aku nampak ada benda meloncat2 kat tengah2 jalan yg bertentangan dgn jalan kitorg. aku ingatkan tupai ke kan skali......anak kucing ok. yang dah nyawa2 ikan. kira die dah melompat2 tu sebab nak putus nyawa kot. tah la. yg aku dah jerit2 dah. macam omaigod! nape la die mati camtu. like just mati jela. nape cam terseksa camtu skali. Al kat blakang memang diam jela. aku dgn Kak Ani yg over jerit2. Kak Ani memang duduk sebelah aku. dah la aku yg drive. pulak tu dah hantar Al balik rumah, kitorg kena lalu lagi jalan tu.


bayangkan kucing secomel ini tiba2 mati depan mata ko...



ngeri ok. ngeri giler.....dah la Kak Ani boleh lak nak elaborate pasal kucing tu. cakap
"sian kucing tu. mesti kereta yg laju tadi tu yang langgar. eee kenapa la nak bawak laju2 kan. sian kucing tu. mesti die terseksa kan."

perlu ke ko explain panjang2?

untuk mengelak dari lalu jalan tu, aku sanggup ikut jalan jauh. yela kang x pepasal aku langgar kucing tu buat kali kedua lak. tapi sebelum sampai simpang jalan lain, dari jauh Kak Ani leh nampak la mayat kucing tu. die kata kucing tu dah x gerak dah.

ok lantak la ye. aku xnak lalu situ dah. trauma sehhh.....






p/s : tgk benda bernyawa tetiba mati depan mata ko memang akan menyebabkan ko teringatkan tentang mati. tapi sekejap jela.....hehehe....

No comments: