I love all things around me especially you, you and you coz we must treasure them before they are gone

click me!

Saturday, May 14, 2011

Status mengubah diri kita?

like really??? aku bukan nak cakap pasal kedudukan kewangan atau pangkat sebab memang jelas dan nyata yg org sekarang ni mata duitan. semua pun pasal duit je kan. so kita xyah sentuh situ.

yg aku nak cakap ni pasal status.....apa yek? ala selalu dalam resume kan kena tulis bujang ke, janda ke, anak dara ke....eh eh eh....salah lak. i'm sorry.... (dah macam Amir Maharaja Lawak lak. sepak pliss....). ha status yg tu la. org selalu cakap bila bujang kita lain, bila dah kahwin lak kita jadi lain. tapi aku rasa aku cam sama je. kalau korg nak ajak aku lepak ke....aku on je. asalkan masa tu xde date dgn my husband la. hehehehe

owh mesti org cakap kita berubah sebab kita dah ada org penting dalam hidup kita. contohnye suami/isteri la kan. tapi keluarga x penting gak ke? confuse.....confuse.......







atau....org akan kata yg kita berubah bila dah ada anak. tanggunjawab dah lebih sikit so mesti la xde masa dengan org lain. nak lepak dengan kawan pun xleh.

aku pun xtau la sama ada aku akan berubah bila dah ada anak nanti. aku rasa la kan benda ni semua bergantung pada masing2. kalau anak kita boleh je tahan dengan org, maybe boleh lah kot nak lepak2 ke apa kan.

so kawan masih penting. kalau kita susah, kawan yg tolong kita. yela memang family kita ada tapi kalau masalah tu datang dari family camne lak kan? mesti kita cari kawan jugak. jangan la jadi macam sesetengah org tu baru ada bf/gf atau baru ada tunang dah terus lupa kawan2. macam la bf/gf, tunang diorg tu segala2nye. belum kawin lagi dah camtu. kalau la tetiba kena tinggal.....korg cari kawan jugak kan?






aku kan bila fikir org2 camni.....aku terus jadi lesu tau. like life diorg tu terlalu penting sangat berbanding kawan2 die ni yg dulu bersusah senang dgn die. aku bukan doakan life diorg ni jadi hell ke apa kan tapi plisss la weyhhh....masa bercinta, bertunang or whatever la kan....xkan sama bila dah kawin. bila dah kawin, baru la semua perangai buruk die tu keluar. baru la ko tahu langit tu tinggi ke rendah.





life is so unexpected. don't act like you know the future. so be carefull.

No comments: