I love all things around me especially you, you and you coz we must treasure them before they are gone

click me!

Sunday, December 30, 2012

One hell of a week

sejak balik holiday ari tu aku senyap je kan. eh xtau ek aku gi holiday?

yep gi holiday lagi dgn in-laws ke Cameron. aah macam dah xde tempat lain kan. nak buat camne dah diorg suka. aku tag along jek.

anyway sejak balik tu aku terus jatuh sakit. like sakit giler2 punya. mula2 sakit badan je pastu jadi demam lak. siap gigil2 semua. sampai aku terpaksa gi berurut. tu pun still x baik lagi. sbb aku demam selesema lak. berjangkit dgn Nia la sape lagi. die selesema je. mama die terus demam siap berbungkus lagi.

ari ni aku keje sbb dah lama sangat mc. pastu nak siapkan penilaian akhir tahun lagi. aku sebenarnya dah siap dah tapi cam x sure je nak submit. nak kena consult dgn bos aku dulu kot. yela mana tau aku ada tertinggal apa2 ke kan. dah la buat benda ni setahun sekali je. takut gak kalau silap x ke naya markah aku nanti.

owh cakap pasal aku mc tu kan ramai yg cam x caya je aku ni sakit. sampai ada yg cakap aku buat2 sakit. kebetulan masa aku mc tu ramai yg cuti. pastu kat ofis yg keje ada berapa kerat je. mungkin sbb tu diorg marah kot. tapi kalau korg betul2 kenal aku, aku ni bukan jenis suka mc. memang la kadang2 ada rasa malas sangat nak keje tapi xde la sampai beli mc. ingat aku xde keje lain ke?

well maybe salah aku gak kot. yela mc minggu ni je sampai 3 hari. isnin dan rabu mc. kalau ikutkan ari kamis pun mc tapi aku x pakai pun. sbb masa tu dah rasa sihat. tup2 semalam mc lagi. tu pun nasib baik doc x suruh aku masuk hospital. eeeii sebut hospital pun aku xnak tau. ingat best ke duduk dalam tu. macam kena kurung je. atau aku memang patut masuk kot. biar diorg percaya yg aku ni sakit.

tah la. kadang2 aku x paham apa pemikiran diorg. padahal diorg dah tau dah keadaan aku yg senang sakit ni tapi still nak kutuk2 belakang. kalau x puas hati cakap la depan2 kan senang. pagi tadi pun kalau ikutkan aku x sihat gak tapi aku kuatkan gak badan ni. malas nak melayan sakit sangat. kang di layan melebih2 lak die.

aku kalau boleh nak sihat je sentiasa. xnak sakit2 ni. korg ingat best sangat ke sakit2 ni? buat apa pun x boleh tau. tapi nak buat camne. org kata semua ni ada hikmah nya. hopefully apa yg di rancang-Nya itulah yg terbaik buat ku. Amiiinnnn......









No comments: