I love all things around me especially you, you and you coz we must treasure them before they are gone

click me!

Thursday, May 23, 2013

Payung punya pasal

semalam kebetulan masa tu aku dekat dengan pintu ofis. tetiba ada budak ni(budak ke? apa2 la yek) komplen kat aku. die kata payung die hilang. eh x, die kata payung die kena curi. pastu die nak buat report. ek eleh....payung je kot. beli jela yg baru kan. sbb payung xleh bawak masuk dlm ofis kitorg. ala mana2 syarikat n bank pun xleh bawa masuk payung.

anyway, die kata nk tgk cctv. sbb kitorg x bagi die bawak payung masuk ofis kitorg. aku dah macam what?? masalah nya, kat luar mana ada cctv. kat dalam ofis ada la. dah la die bising2 kat pintu keluar tu. ganggu org nak lalu lalang. kecoh giler. so aku suruh la die gi jumpa ketua aku.

bila die jumpa ketua aku, die bebel la benda yg sama. ketua aku pun cakap benda yg sama. die x puas hati gak. jadi die gi bahagian aduan lak. ketua bahagian aduan xde lak. die ada bengkel ke apa tah. so die jumpa bos aku lak.

lama giler die duduk dalam ofis bos aku. hahahah nampak sangat aku ni kepochi nak tau. diorg yg dekat2 dgn ofis bos aku kata die isi borg aduan. hmm.....

anyway setel tu, die keluar. muka lagi nak kelat. yg aku lak masa tu masih lepak dekat dgn pintu. aku nampak ada sorg mamat tu masuk bawak payung hitam. pastu die nampak mamat tu terus cakap 'syukriah'. ye, die ni minah arab. so maknanya die dah jumpa payung die la ek? entah. sbb lepas je die jumpa mamat tu, die terus jumpa bos aku balik cakap apa tah. die tarik balik aduan die kot.



camni je rupa payung tu. aku x tgk dekat2 la tapi hitam je kot. kan???



giler x giler la kan? pasal payung je boleh kecoh satu ofis aku. dah la main tuduh je yg konon nya kitorg punya sistem keselamatan x ok. padahal die yg biol x reti nak tanya kawan die dulu. pastu cakap asyik cakap payung die mahal sbb branded. dah tau branded xyah la pakai. simpan je kat rumah. tapi aku tgk x macam branded pun. hitam je. xde corak2 ke apa. bila pikir balik, kelakar pun ada. x penah2 la kitorg dapat aduan payung kena curi. kalau hilang pun, xde org kisah. sbb payung je kot. hahahaha

eh tapi semalam aku google ada rupanya payung paling mahal. harga 50k pound. giler la diorg ni. x caya korg try google. buat dari kulit buaya lagi. elok x elok aku xtau la. saje nak menghabiskan duit kot?










p/s : slalu yg buat aduan ni memang org 'die' je. budak2 lain hilang hp la, laptop la. lagi teruk. ko hilang payung je kot. macam penting sangat. eh penting la. pakai bila hujan. kan? hahahaha gelak evil...








No comments: