I love all things around me especially you, you and you coz we must treasure them before they are gone

click me!

Thursday, June 6, 2013

Dah berapa bulan?

dah nak akhir2 prenancy ni org pun mula la nampak perut aku yg makin besar. mulut pulak sibuk tanya bila nak due. bulan berapa due. bersalin kat mana. bagi aku benda ni kadang2 aku leh terima n jawab, kadang2 merimaskan. dalam sehari tu, ada la dalam 3 org tanya aku bila due. kadang2 aku cakap betul, kadang2 aku cakap besok je terus. hahahaha

semalam aku keluar jap dgn Kak Maz. yela, sejak Kak Sri dah berhijrah ke KL die jela org yg leh di harapkan meneman mak buyung ni. ecewah....kita up die sikit. so ingatkan nak makan kat tempat pisang goreng yg biasa aku makan tapi boleh lak ari tu die tutup. nak xnak beli je kat warung sebelah die pastu terus balik ofis. on da way tu singgah jap beli air tebu. masa beli tu, makcik yg jual tu leh tanya aku


'bersalin bila?'

 'x lama je lagi'  aku malas nak jawab betul2.

'bersalin kat mana?'

'xtau lagi'


lepas tu die tgk aku atas bawah. dah la muka tarak sunyum. aku dah macam apahal la makcik ni. dah la tetiba je tanya soalan camtu. ok aku bukan la nak biadap ke apa tapi cara die tanya tu langsung x friendly. n aku bukan kenal pun makcik tu. 1st time beli air tebu kat situ ok.

malam tadi lak ada budak foreigner ni datang kaunter. pastu die tanya aku dah berapa bulan. muka senyum sampai ke telinga okeh. macam die happy sangat tgk aku. aku jawab 7 bulan pastu die cakap


'hope u r healthy have a safe delivery in 2 months to come'


rasa berbunga jap hati ni. korg nampak x perbezaan makcik tu dgn budak ni? x penah2 org wish camtu kat aku. yg ada asyik tanya bila aku nak bersalin je. macam diorg lak x yg sabar tunggu baby keluar. kalau ikutkan aku lagi x sabar nak baby keluar tapi kalau keluar sekarang pun nanti x cukup bulan lak. so selagi leh sabar, iols sabar jela. hmmmmmm.......













No comments: