I love all things around me especially you, you and you coz we must treasure them before they are gone

click me!

Monday, March 28, 2016

Hai si budak kecik Aamal

aduihai rasa cam penat giler. cam malas nak keje je.

minggu lepas aku, akak n budak berdua tu gi Selangor. kitorg nak menjenguk anak sedara baru kitorg la sape lagi kalau bukan Aamal. so ari jumaat gerak dari rumah aku dekat kol 9 gak. cam biasa akak amik aku kat rumah. kitorg singgah BP jap amik mak then terus bergerak la kita ke Selangor.

kat Selangor kitorg tido rumah Ai kat Shah Alam. Ai kan baru pindah rumah. x susah pun nak gi sana. google map kan ada. hehehehe sebelum sampai rumah Ai kitorg dah makan so sampai je terus lepak. dah la rumah Ai tingkat 3. dengan berlengas nye lagi memang xdan la nak klua balik kan. heheheh

lepas maghrib baru kitorg klua. masing2 tekak nak makan western. so BIL Fikri bawak kitorg makan kat Murni Discovery sek 7. kitorg ni x penah makan situ. plus masing2 lapa. semua main order sorang satu. bila hidangan sampai je.... hamik ko. pinggan lebih besar dari muka aku.










order kitorg (clockwise) :

steak daging(aku), spagetti carbonara(akak), nasi maryland(Fikri)

xde dlm gambar : Ai punye aku xtau apa nama die. tapi sosej wrap dgn ayam n ham ayam kot., chicken chop(mak)

air lak : air traffic light(kiwi, mango, strawberi), corn slush, iced lemon tea.

xtau kenapa half way aku makan steak tu tetiba aku rasa senak. nak kata sakit ulu hati bukan. tapi rasa cam makan x hadam kot. aku ni sejak operate apendiks memang makan kena hati2 sikit. xleh makan benda2 yg berangin n susah hadam. tapi slalu aku makan burger ok je. xtau la sbb diorg guna pure beef ke apa sampai aku rasa camtu lak kan. i'm not saying steak die x sedap. sedapppp gilerrr cuma mungkin aku xleh makan banyak2 kot. yela dekat separuh aku makan. hahahah nampak nau giler lantak.

oleh sebab aku pun dah macam org apa tah masa tu. dengan xleh diri tegak. pastu perut keras giler. lepas makan kitorg balik je. sampai rumah Ai aku terus tido. x larat nak tgk MLM malam tu. nasib baik esok pagi nya perut aku terus ok. jadi pengajaran nye ialah jangan makan buruk lantak. lagi2 kalau makan daging. memang xleh makan banyak sangat. huhuhuu

pagi sabtu kitorg sarapan siap2 dulu kat rumah baru gerak ke Ampang. sebelum tu kitorg amik Adik kat hostel die. die tu gedik. ada kete pun suruh org amik. xla die x biasa lagi bawak kete area KL. kalau merempit tu biasa. hahahah nak ke rumah Aamal cam biasa kitorg guna google map je. dah la lalu rumah taman semua. mak dah buat muka pelik2 je dengan aku. don't worry mak. google map x penah menghanmpakan. ecewahhhh aku ni dah macam promote google map lak.






hai Aamal!









cucu2 maktok n ayah tok




fyi, Aamal ni adik Addin. yes Addin dah dapat adik dah. tapi masih manja kemain. pastu kedekut x bagi kita amik adik die bawak balik JB. hehehehehe

anyway tahniah Abang n SIL!!!!
dah dapat sepasang dah.


balik dari rumah Abang kitorg terus cari Ikea.
ye nama je dah berkali2 gi Selangor. tapi x penah jejak Ikea langsung. akak n mak penah pegi. aku je belum. mana boleh jadi. so sebelum kempunan, mari la kita pegi. kebetulan masa tu Ikea ada buat sale. memang best la cuci mata. cuci mata je ye. nak beli x mampu.










last2 aku beli ni je.

tu pun hadiah wedding tuk sepupu aku. hahahah ala yg penting tapak kaki aku dah sampai Ikea pun kira cukup la. kitorg gi Ikea Cheras. dekat sikit dengan Ampang.

balik nye kitorg makan kat restoran apa tah. yg penting makan. dah la panas berlengas. rasa nak cepat balik je. esok nya kitorg gerak balik JB. ikutkan kitorg kena hantar Adik dulu tapi Ai kata die boleh hantar sbb die pun nak klua. so bye2 Selangor. till we meet again. masa gi Ikea ari tu x sempat rasa meatball. next time okeh. i promise. heheheh






No comments: