I love all things around me especially you, you and you coz we must treasure them before they are gone

click me!

Wednesday, January 13, 2010

Ketika Cinta Bertasbih

Aku ni xdela minat sangat dgn cerita cinta dari Indonesia tapi sejak aku terbaca novel Ayat-ayat Cinta tulisan Habiburahman El Shirazy….aku cam rasa best lak… Aku memang x penah tgk versi filem sampai habis sbb cam hampeh…novel nya lebih menusuk jiwa…cet…hehehe kebetulan lak Malaysia tgh hangat dgn siri Nur Kasih aku terus tertambat dgn cerita cinta yg lebih universal…x cam kebanyakan filem @ drama cinta di Malaysia….kalau x perempuan tu cantik, mesti kaya @ lelaki nye yg kaya tapi perempuan nya hanya org miskin keje kutip kelapa sawit….oppsss cam cerita kol 6.30 kat tv3 lak….anyway…yg aku nak tegaskan kat sini…cerita cinta x semestinya ada madah2 cintan yg cam nak termuntah aku dengar…tapi kalau Ada Apa Dgn Cinta pun best gak sbb cerita nya x tertumpu pada cinta Adam Hawa tapi termasuk gak antara kawan2….


Okla. Berbalik pada Ketika Cinta Bertasbih(KCB)…..berlainan dgn Ayat-Ayat cinta yg hero nya perfect sgt tapi dalam KCB, hero nya hanya la penjual tempe kat Cairo….ijazah pun dah 9 tahun baru pas….so die adalah manusia biasa….cam dalam Nur Kasih gak…walaupun Aidil tu ustaz tapi adiknya Adam adalah hanya insan biasa yg hanyut dalam dugaan manusia…
Plz la pembikin filem @ drama….penonton sekarang ingin kan bahan yg bukan saje untuk hiburan tapi yg ada pengisian…. Harap2 adala yg berani tampil buat camtu…bye…..Peace!



p/s : Ketika Cinta Bertasbih belum di tayangkan kat M’sia k….aku xtau kenapa…so ni aku tgk dvd punye….


1 comment:

mawarbiru said...

sejak bila jd peminat novel ni??
slalu ko lyn komik saje...