I love all things around me especially you, you and you coz we must treasure them before they are gone

click me!

Monday, June 21, 2010

Home made Garlic Bread

selesai sudah urusan yg satu tu.....lega rasa hati ni. tinggal beberapa perkara je lagi. perkara apa? biar la rahsia. hehehehe =)

okla berbalik pada topik asal. semalam bila aku sampai je rumah, tgk2 mak ada beli roti john. perut pun tgh lapar. gi dapur tgk ada tomyam. mula la kepala aku berfikir2. xkan nak makan roti john camtu je kan. kalau buat roti john letak sardin pun ok tapi ada telur lak. cam menggemukkan je. dan kalori pun banyak. eh, selama ni x penah fikir pasal kalori pun bila makan. hahahaha alasan je. sebenarnya aku malas. ti banyak sgt proses nya. so aku fikir ikhtiar lain lak.


garlic bread cicah dgn tomyam....sedap sampai menjilat jari tau. ni pun last piece. yg lain2 telah di baham. aku malas nak penuhkan mangkuk tomyam tu. dah alang2 setting nak amik pic kan. tangkap jela apa yg ada. aku amik tomyam tu penuh tau. tgk la dah licin dah.

nak buat garlic bread ni x susah mana pun. just amik bawang putih yg dah di kupas, tumbuk sampai hancur dan sapukan kat roti. sebelum tu kena letak marjerin @ butter kat roti dulu. org cakap kalau letak minyak zaitun lagi sedap. aku xtau la betul ke x kan tapi kalau camni je pun dah ok. kalau cicah dgn sup cendawan lagi sedap. dah macam makan kat pizza hut lak. hehehehe

No comments: