I love all things around me especially you, you and you coz we must treasure them before they are gone

click me!

Thursday, July 8, 2010

Baju Kerja : Formal @ x

dulu aku blaja kat kolej swasta. jgn tanya aku camne aku leh terpelanting kat sini walaupun result aku best giler biasa2 saje tapi memuaskan utk sambung di ipta. aku gi kelas pakai baju ikut suka aku. kadang2 kena pakai kemeja @ kebaya sbb ada kelas business tapi ari2 lain aku pakai t-shirt dgn jeans dan sport shoes. ada skali tu aku pakai t-shirt, jeans dan selipar jepun gi kelas. kawan aku yang sangat up-to-date-lagi-feminine-tapi-baik siap tegur aku. die kata aku cam nak gi pasar malam. hei, selipar jepun pun mahal tau aku beli. tapi aku diamkan je sbb die nasihat utk kebaikan.


aku pakai camni la tapi tanpa blazer dan pakai selipar jepun je....sandal die cantik la. rasa cam nak beli je


then aku dpt keje swasta. ada uniform. walaupun uniform die ada dua jenis iaitu kemeja dan t-shirt, aku pilih t-shirt sbb kalau kau pakai satu t-shirt banyak hari pun org xtau @ buat2 x perasan. x, mana ada aku buat camtu. aku tukar/basuh baju ari2 la....tapi aku kena marah dgn lady bos sbb jawatan aku masa tu macam mewakili syarikat so kena la pakai proper sikit. kena pakai baju kemeja. kalau yg ada corak2 xpe gak. ni yg plain je. dah macam banduan dah. hahaha.... masa tu aku mmg cam pikir sucks la x dapat tukar2 baju ari2. (bukan aku x tukar baju la aku maksudkan jenis baju, corak etc.) dan aku berazam akan tukar kerja yg membolehkan aku tukar baju ari2 ikut trend yg aku suka. nak pakai blazer, skirt labuh, kemeja printed yg best giler dan macam2 lagi la. yela nama pun angan2 kan. mestila nak yg best je walaupun duit tarak. ni kes terpedaya dgn drama korporat yg semua pakai baju cam lawa gitu. lagi2 tgk Rita Rudaini dress up. mmg jeles la.


ni uniform keje restoran. aku bukan keje kat restoran tapi uniform aku dulu lebih kurg camni la. plain n boring...




sekarang aku keje gov. masa mula2 masuk aku rasa cam wow.....bestnye. boleh la aku pakai melaram  kemeja dgn slacks, pakai blouse dgn skirt labuh....rasa cam owh heaven.... tapi sangkaan aku meleset. ari2 aku pakai baju kurung. aku x cakap yg baju kurung tu buruk or nampak kampung...aku x cakap k....tapi aku sendiri yg jadi pemalas. masuk ari ni dah 4 ari aku pakai baju x bergosok perlu gosok. baju jenis adik2 aku pakai. eh, mmg baju adik aku pun. baju zaman bila tah....cam ari ni aku pakai baju zaman aku skola asrama. bayangkan baju 4 tahun lepas aku leh pakai balik disebabkan malas nak mampus nak gosok baju.


apsal model ni pakai baju kurung nampak cam lawa je ek? sbb die model ke sbb mmg aku yg selekeh? konfius la. setahu aku, aku mmg kiut....hahahaha perasan jap. =P




so aku nak tanya korg la kan....mana lagi best...pakai baju formal yg ikut kehendak dan sesuka hati kita atau uniform?



kalau tanya aku sekarang la aku akan jawab.....ada x baju yg x payah gosok. yg org tgk diorg xkan kutuk sbb kau nampak selekeh? kalau ada, aku nak gak. tapi ada ke syarikat yg akan bagi kau pakai baju ikut suka kau? ada ke?






p/s : ok la. I admit that i'm super lazy to iron my clothes. but it's not my fault. why didn't the clothes iron themselves. it's not like it's super hard to do rite?




p/s/s : eh, ada la keje yg xyah susah2 gosok baju. tapi kena jadi designer atau animator cam abg aku. yela die gi keje pakai t-shirt, jeans dan shoes je. sama cam pakaian wajib aku masa studi dulu. abg, saya nak keje kat situ jugak boleh x?

2 comments:

mawarbiru said...

lbh suka kalo keje pakai uniform. xyah pening2 nak pakai baju apa ari2.. susah tau nak decide pakai baju apa...hehehe..
lg 1,org x kan kutuk bju kite sbb sume org pun pakai uniform yg sama...hahaha...
i think u should change ur profession...cleaner maybe?? hahaha...

funky_D said...

hahahaha xmo la uniform. nak pakai t-shirt je bley x?

hmmm, interesting. i think u should try first then mybe i'll consider....to be ur boss. hahaha =P