I love all things around me especially you, you and you coz we must treasure them before they are gone

click me!

Wednesday, December 29, 2010

Cara Halus untuk Membongkak kan Diri

pagi tadi aku bangun lambat. xtau nape penat melampau. x pasal2 my husband terpaksa rushing gi keje. sori sayang.

hari ni aku ok je cuma terlebih gula. ok dlm bahasa yg boleh di fahami manusia biasa is aku over aktif ok. macam cakap pun non stop. dak ofis aku dah malas nak layan. sbb xde org nak layan aku, aku blog hopping la. tgh bosan2 baca blog tetiba ada la sorg makhluk alam ni dtg jumpa aku.





makhluk : hai D!
aku : hai.
makhluk : ko xde dengar berita apa2 ke?
aku : berita apa?  
(ni mesti pasal aku gi interviu aritu ni. yela die pun gi jugak.)
makhluk : pasal hari tu la.  
(kan aku dah cakap mesti pasal interviu tu)
aku : xde pun. ko dapat ke?
makhluk : xde pun. eh, ko xnak belajar ilmu dgn aku ke? (tetiba je mamat ni)
aku : belajar apa?
makhluk : belajar pasal ****
aku : xnak la. buat apa?




 rasa macam nak makan orang lak



makhluk : yela, ko kan dah ada kelulusan **** xkan la ko nak keje camni je.  
(saje xnak bagitau aku blaja sampai tahap apa)

aku : malas la. aku ada banyak benda lagi nak fikir. lagipun aku dulu habis blaja je terus keje. xde praktikal pun. so memang xtau environment keje pakai kelulusan aku tu camne. nak adapt keje camtu pun xtau.

makhluk : yela tapi bila ko fikir duit, xkan cukup punye. lagipun, xkan ko xnak gunakan kelulusan ko tu? (lelebih lak mamat ni)
aku : xpela la.

makhluk : ko betul ke x dapat berita apa2 pasal interviu tu?  
(x habis2 lagi die ni)
aku : xde pun. maybe org yg interviu tu sibuk bercuti kot. lagipun aku malas la nak fikir pasal interviu tu.
(masa ni aku dah xtau nak jawab apa dah)

makhluk : ko betul xnak berilmu dgn aku ke? yela kalau ko nak keje dept lain kan susah sbb kelulusan ko tu x meluas  
(ayat die lain sikit tapi aku olah biar korg paham)
aku : xnak la. eh, ko betul2 x dapat berita ke?

makhluk : owh aku dapat jawatan tu. kena tukar kat jabatan *******
aku : owh. tahniah

makhluk : ko cuba la belajar sendiri. biar dapat jawatan lagi tinggi n gaji masyuk.
aku : aah....yela.



pastu die blah ok. dah bebel panjang konon nak sedapkan hati aku x dapat jawatan tu....skali dah nak habis borak baru nak cakap die dapat la. lagi intro nak panjang2. cakap straight to the point xleh ke? siap tanya aku nak berguru dgn die ke x.

owh sebenarnya lagi banyak yg die bebel kat aku tapi aku ni menadah telinga je. x masuk pun kepala otak aku. sbb die nak riak kan. biarla. malas nak fikir. kalau aku fikir boleh jadi giler ok. biarla die sorg je yg giler. lol

satu ofis aku pun tahu yg die ni cam bongkak sikit. bukan sikit dah ni. BANYAKKKKKKK ok. fine. bagus gak ko tukar jabatan lain. xde la aku ngadap muka ko kan.

aku sangat la x suka orang camni. konon concern dengan kita skali rupanye nak riak je. aku pun x paham la camne gf die leh sangkut dgn die. owh aku kenal gf die. budak ofis aku gak. sangat sweet tau pompuan ni. baik hati dan x banyak cakap. jadi bila aku tau je diorg bercinta, aku cam pelik sikit. xpela. love is blind. lantak korg la.








p/s : xtau nak fikir apa. cam fikir nak makan org. boleh?


p/s/s : aku sebenarnya nak update lain tapi hati dah membara kan....lain kali la ye.

No comments: