I love all things around me especially you, you and you coz we must treasure them before they are gone

click me!

Friday, August 26, 2011

Aktiviti sempena nak raya

kan aku ada cakap yg aku n ofismate aku nak buat satu projek baik punye kan?


projek itu adalah projek membuat kuih raya!

sebenarnya bukan la kuih raya sangat tapi nak buat yg susah2 kang x sempat lak kitorg nak siapkan so kita buat cornflakes madu jela ye.

disebabkan aku ni tenaga xde la banyak mana kan. so tugas aku hanyalah memasukkan kuih dalam oven then bila dah masak, tolong susun dalam telap.



cornflakes madu still hot in the oven yo!





sesi mengisi kuih dalam telap.



dapat la setiap sorg 2 balang sederhana besar. ok la tu kan dari beli kat kedai satu telap dah berapa hengget kan. modal kitorg kongsi ramai2 so xde la mahal mana pun.

walaupun kitorg buat kuih biasa2 je tapi buat beramai2 amat seronok. so memasing dah pasang angan2 nak jadikan aktiviti ni aktiviti tahunan. jadi x jadi tu xtau la. kena tunggu tahun depan la baru tahu kan kan kan.....

Al balik keje je sibuk cari kuih yg aku buat sebab sehari sebelum tu Kak Rara dah letak oven siap2 kat rumah aku. jadi bila die nampak je kuih cornflakes tu, terus komen "kuih ni je ke yg awak buat?"

yela......kuih biasa je.....tapi malam nye die sibuk nak ngadap kuih tu sambil tgk tv ok. raya pun belum dah sibuk nak habiskan kuih raya. hmmmpppphhhhhh.......


lupa lak aku. ni kira entry last sebelum raya. so di kesempatan ni, aku nak mohon ampun dan maaf kalau aku dah tersalah kata ke tersalah bahasa ke. harap di maafkan la ye.




p/s : ho ho ho balik kampung..... =)









No comments: