I love all things around me especially you, you and you coz we must treasure them before they are gone

click me!

Monday, January 23, 2012

I tiru skandal u!

hari tu, xtau hari apa tah aku menyertai Kak Sri dalam jelajah mencari makanan enak di serata jb.

ceh dah macam2 rancangan jalan2 cari makan je kan. hehehe

anyway, masa tu saje jela teman Kak Sri pusing2. tetiba lapar lak. Kak Sri tanya 'nak makan chicken chop lain dari yg lain x?'

aku kalau bab makan.....mesti la nak. so kitorg makan chicken chop kat IT Roo cafe. lokasi restoran dekat jalan dhobi. 




IT ROO Cafe (gambar ehsan google)





 chicken chop yg sedap itu! (gambar ehsan google)


kan biasa kita makan chicken chop die punye tepung mesti cam ayam goreng jenis frozen tu. tapi chicken chop yg ni lain. macam ada rasa rempah. n ayam nye rasa fresh sesangat. sos nye kita boleh pilih sama ada nak black pepper atau mushroom. aku amik blackpepper. Kak Sri kata yg mushroom punye cam muak rasanye. harga chicken chop rm13.00. minuman air barli lemon rm3.00. Kak Sri minum rootbeer float rm5.90.




 suasana dlm cafe.(gambar ehsan google)


owh tajuk xde kaitan langsung dgn entry tapi nak memikir nak letak tajuk apa bukan main lama lagi. so mari kita hentam sajela. lepas makan xkan nak terus balik je kan so mari kita shopping.



The Scandalist bundle shop. betul2 kat seberang jalan je.






masuk2 je kedai ni aku terus terpana. sbb baju2 die semua cantik2. jenis vintage yg bagus kualiti nye.




siap ada vespa dalam kedai.





ada jual bangle dan tali pinggang gak. murah2 je.


sebenarnya aku dah lama tau pasal kedai ni dari blog sape tah. tapi nak mencari nye malas. nama je duduk JB tapi banyak tempat yg aku belum jelajah lagi. nasib baik ada Kak Sri. heheheh kita up die sikit.

so dapat la cardigan n blaus. cardigan rm10 je. blaus lak rm20. gambar xde. malu la nak tunjuk. takut taste aku tah apa2 kan. so simpan untuk diri sendiri jela. tapi serius kat situ bajunye memang cantik2.

lepas tu singgah lak kedai roti. nama kedai tu aku x ingat. tapi roti nye memang lembut. Kak Sri kata diorg masih uli tepung cara lama. bakar pun pakai oven yg besar zaman dulu2 punye. kedai ni sebelah The Scandalist. so kalau korg jumpa kedai tu, mesti akan jumpa kedai roti ni.





p/s : hari.... hari..... hari.... mau...... 





No comments: