I love all things around me especially you, you and you coz we must treasure them before they are gone

click me!

Tuesday, June 5, 2012

Weekend with family di Tanjung Piai

2 minggu lepas, perghhh lama giler punye cerita baru nak update ek. org lain dah update aku baru terkedek2 nak update...hahahaha ok2 sambung cerita. so masa tu lepak rumah mak. ala selalu tiap2 hujung minggu pun memang lepak rumah mak. tapi kali ni lain sikit sbb...... abang aku, SIL n nephew turun JB!!!! wahh excited nye excited nye. (ulang 2 kali sbb nak menunjukkan rasa excited yg terlebih).

diorg sampai JB ari jumaat. so kasi diorg rehat dulu. esoknye kami plan nak ke Taman Negara Tanjung Piai.

kitorg ni x penah gi Tanjung Piai. nama je duduk dekat2 Pontian tapi x penah nak jejak ke sana. so 4 the 1st time la ni kitorg ke sana. pagi tu mak n akak dah prepare breakfast n bekalan kitorg untuk ke sana. konon boleh la berpiknik sekali kan. boleh x bekalan tu kitorg tertinggal kat rumah. yg mak ingatkan aku yg bawak bekalan tu. yg akak ingatkan abang n SIL bawak. yg abang ingatkan mak bawak.

baiklah, kami sampai sana dalam keadaan kelaparan. dah la Tanjung Piai tu jauhhhhhhhh sesangat. ada la dekat 2 jam baru sampai. dah macam balik kampung dah. dengan jalan yg berlubang sana sini. memang terbaekkkk...

okla xnak bebel banyak, sila lihat gambar.





pemandangan memang indah sesangat. tapi aku xde mood sbb nak terkenc'. kat sana ada toilet tapi air xde. boleh? hampir aku terjun ke laut. nasib kesabaran masih tinggi. hmmmppphhhh






sesi bonding antara sepupu. tapi Addin ni memang susah nak senyum. diorg ni dah macam Upin Ipin dah aku tengok. hahahaha





sangat sukakan gambar ni. masa tu lupa buka flash. xpela. moment yg di capture tu yg penting. =))

owh Al n BIL memang x ikut sbb mereka kuat keje. bagus kan mereka ni. =)

ari ahad lak kami balik BP sbb cousin aku tunang. tapi satu gambar die pun aku xde. agak hampeh disitu kan. huhuhu rasa x puas je main dgn Addin. yg Nia bila aku pegang Addin je, die pun sibuk nak mengendeng kat aku. jeles la tu. abang n his family balik KL ari isnin tapi aku keje lak. so berpisah la kami kat situ. xpela, next time ada masa aku lak gi rumah abang okeh!




di sebabkan aku malas nak up 2 entry, mari la sambung ke cerita minggu lepas lak. ye, saya memang malas. hik3



minggu lepas aku, kononnye alang2 dah dekat2 dengan Melaka, kami nak la berjalan2 di sana. tapi hampa. sbb jem macam ke hapa tah. cuti sekolah semua org nak bercuti. jadi kami menghabiskan masa di jalanan jela. x dapat nak ke majlis perkahwinan Miza kat Muar. sempat kirim hadiah je.


Nia dalam kereta. memang x reti duduk diam. memanjat je keje nye.



ahad nye kami ke kenduri kawin si Anip dan pasangan nye Zidni. diorg ni dah kapel lama. dari form 2 kot. lama x lama la kan. jodoh diorg memang kuat sbb akhirnye diorg ke pelamin gak.



Anip, Nia dan Zidni. bagi Zidni pegang Nia lama sikit. amik berkat katanye. hehehehe



buat Miza dan pasangannye Hilmi 

dan Anip dan pasangannye Zidni,

selamat pengantin baru. moga kekal bahagia hingga hujung nyawa. =))







p/s : lama sangat bercuti. macam malas je nak keje ari ni. bukan ko memang malas hari2 ke D? hahahahahaha



No comments: