I love all things around me especially you, you and you coz we must treasure them before they are gone

click me!

Monday, July 16, 2012

Keje kena ikhlas...

tadi aku berbual kosong dengan ketua baru. well bukan la baru sangat pun. die tukar unit je. korang paham ke? lantak la ek.


so die pun tanya la aku keje sini dah berapa lama dan macam2 lagi la. aku cakap la dah lama keje tapi still status xtau lagi akan tetap atau x. n korang ingat x pasal yg ada grup dalam company aku tu....ala yg dulu aku masuk pastu aku keluar tu.

well masa tu aku pregnant so macam malas nak fikir sangat. jadi aku mintak keluar je dari grup. tup2 diorg menang lak. so sekarang ni diorg masuk macam2 pertandingan. ni pun diorg join event kat melaka 3 hari.

dalam grup tu ada gak yg budak2 kontrak. aku cakap dgn Mr H(ketua yg aku berborak tu)....


aku : saya malas nak join diorg. yela t sape nak jaga anak saya kan. kesian die. dah la pergi bukan dekat n lebih dari sehari. saya xleh la.


Mr H : sepatutnye bukan itu yg ko fikirkan. kalau ko join diorg, ko buat semua tu untuk masa depan ko n anak ko. so bila orang tanya apa sumbangan yg ko dah bagi pada company, ko ada 'something'. macam sekarang ni, ko cuma buat keje ko je. x lebih n x kurang. org x nampak kelebihan ko. ko x 'bersinar'. ko ibarat pekerja biasa je. sekurang2 nye, bila semua pertandingan semua tu dah setel, ko ada sesuatu yg nak di banggakan. lepas tu, mungkin diorg akan pandang ko.




apa yg Mr H cakap tu ada betul nye. wise words kan? tetiba aku macam menyesal lak lepaskan job scope tu. macam selfish pun ada. hmmmm.....

nak buat camne kan. masa bukan boleh di putar balik. terpaksa la berhabis baik dgn apa yg kita ada.
go go chaiyok!






p/s : Nia demam ari ni. so terpaksa la balik awal. sebenarnye risau gak ni. 





No comments: