I love all things around me especially you, you and you coz we must treasure them before they are gone

click me!

Tuesday, November 11, 2014

Dua-dua pun kena serangan virus

dah lama x update kan. entah la. macam xtau lak nak cerita apa.

minggu lepas mak tido rumah aku. ala sehari je sbb malam sebelum tu kitorg gi rumah Maksu hantar hp. ye, hantar hp je. Maksu sape la tu kan. asik tertinggal barang je. masa ari jumaat tu, Maksu n famili datang rumah hantar air kotak. Ai kan nak kawin so diorg sponsor air kotak. tu yg boleh tertinggal hp tu. tapi tipikal Maksu....alway left something behind. hehehe

anyway, mak aku konon nye nak hantar hp tu sendiri je esok pagi.tup2 tetiba je 'jom gi rumah Maksu'.

nak xnak kena la ikut cakap mak. yela, boleh terus balik rumah. nak tunggu Al balik dinner company die kol berapa la baru die balik. so terus gi rumah Maksu. sampai2 je bagi hp ingat nak terus balik, Maksu ajak makan dulu lak. ok la. perut pun dah berkeroncong dah. lepas makan, terus balik. sempat la Nia n Ari main dgn pakcik2 die.

balik dari rumah Maksu, hujan la pulak. dah la kete mak xde aircond. nasib baik berjaya sampai rumah gak. tu pun tetiba aircond macam boleh berfungsi sikit. 2 minggu x berjalan, dapat gi rumah Maksu pun jadila. yela, Nia dgn Ari boleh lak kena serangan virus. slalu tu kalau virus kan selesema atau demam kan. ni x, diorg kena cirit n muntah2. mula2 Ari kena, pastu baru Nia. tu pun jangkit sbb diorg kongsi makan aiskrim kot.

gambar di masa kejadian berkongsi aiskrim/virus.


 kongsi makan. comel giler budak 2 org ni....









muka bersalah makan aiskrim.








Nia hepi je dapat makan aiskrim. sampai rumah terus muntah. oh no!



owh lupa lak pagi jumaat tu ada klua gi Mydin. yela, kan Maksu n Lela (anak pakcik aku lagi sorg) nak datang. so kena la beli barang dapur sikit. mak konon nak gi sorg tapi beria2 ajak aku. aku pun 'terpaksa' ikut. hahahaha beli barang je dah dekat sejam. apa yg lama sangat pun xtau la. nasib baik mak aku supermom. sampai rumah je terus masak apa patut. aku pun xkan nak tengok je kan. aku buat signature dish aku. kek coklat moist tapi x berapa moist. sbb mak boleh klua kan kek tu pastu letak atas oven. jadi kek tu dari kembang die jadi kuncup balik. mak sape la ni. haishhhhh nasib baik masih sedap.

ari ni perut aku lak rasa cam x sedap. dah berapa kali dah gi toilet. harap2 la x kena cam budak2 ni. yela kalau mak nye yg sakit, nanti terbiar lak anak aku. dilema mak2 sangat kan. hahahaha





 p/s : cam x caye je Ai dah nak kawin. harap majlis berjalan lancar. Amiiinnnn....




No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...